Låsta bilhallar - fasadverksamhet eller vad är grejen med att inte vilja ta emot maximalt antal kunder?

BilintresseradSthlm
27 november 2021 · 6 Inlägg

Passerat ett större antal bilfirmor sista tiden för att titta på olika bilar.

En sak som slår mig och fascinerar mig - ett par av firmorna har en A4-lapp uppsatt på dörren "där de beklagar sig för covid" och låst dörr. Ringa och boka tid för att titta på bil är det som gäller eller - "jag kan vara där om 1 timme".

Det är inte större och seriösa aktörer med låst dörr om jag väljer att generalisera utan bilhallar som man kanske "inte får det allra bästa intrycket av på plats". Autoropa har också låst dörr men en försäljare som glatt öppnar den då man ringer på ringklockan..

Vad är uppsidan för dessa företag/fasader med att inte vilja ta emot maximalt med potentiella kunder?
Tänker att fake "covid-sjukskrivningar" och sånt inte borde gå att använda längre men att ngt annat gör att detta minst sagt annorlunda sätt att göra affärer på sker..

Brådhis * Voff voff *
27 november 2021 · 10 277 Inlägg

Färre kunder och därmed inget underlag för att ha öppet hela tiden?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
BilintresseradSthlm
27 november 2021 · 6 Inlägg

Är det inte högt tryck på begagnatmarknaden som jag har förstått?

..och om den inte är det - ägare av bilfirma med bilar för 40-50 miljoner i hallen borde vara mån om att sälja dessa om marknaden är trög och minska hinder?
Konkret exempel - en av bilarna jag ville titta på var jag genuint intresserad av och hade den sett ut som jag velat så i princip beslutsredo - men låst dörr och "jag kan komma om en timme" gör att jag absolut inte ids komma tillbaka och fick en riktigt dålig vibb.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang