Bmw e39 523 kränger vid gaspådrag

Lillfill
28 november 2021 · 8 Inlägg

Hej!

Har precis plockat fram vinterbilen och nu när jag var ute och körde den så känns det som att bakpartiet kränger åt höger vid gaspådrag, lixom ormig om det är rätt ord. Men grejen är att bilen går ju rakt och fint när man bara accerelerar lite grann samt när man kör normalt. Men så fort man accerelerar hårt så att det blir tryck på bakvagnen så känns det som att bakvagnen på något sätt flyttar/vinklar sig så att bilen går i sidled. Har 20mm spacers på som egentligen var till sommarsulorna men lät dom sitta på då jag inte orkade leta rätt på dom andra bultarna, känns orimligt om det skulle vara problemet. Vad kan det annars möjligtvis vara? Tacksam för svar.

Senast redigerat av Lillfill (28 november 2021)

jaka54
28 november 2021 · 5 680 Inlägg

Hej!
Kan vara slitna gummibussningar!

Brådhis * Voff voff *
28 november 2021 · 10 244 Inlägg

Lufttryck och mönsterdjup samma i båda bakdäcken?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Marcus_89 Biltokig elektriker
28 november 2021 · 3 352 Inlägg

Fel lufttryck kan göra att det blir så, behövs inte mycket för att det ska kännas vingligt. Annars vanligt med dåliga bussningar smile

Vad är det för dimensioner och tryck i däcken? smile

Lillfill
28 november 2021 · 8 Inlägg

Det är vanliga 16 tum plåtisar 195or, slängde i 2,3 i dom men man kanske ska trycka i lite till?

Marcus_89 Biltokig elektriker
29 november 2021 · 3 352 Inlägg

Lillfill skrev:
Det är vanliga 16 tum plåtisar 195or, slängde i 2,3 i dom men man kanske ska trycka i lite till?

Beror på profilen på däcket, men låter lagom smile Finns en tabell att gå efter när man öppnar förardörren. Så ser man vad som är rekommenderat.

Annars är det nog bra att kolla över lite bussningar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang