Min Passat 1.8t från 2002 dippar i varvmätaren och ibland dör när det är kallt ute precis efter jag har startat bilen

melcherk8
10 december 2021 · 1 Inlägg

Hej! Jag har som sagt en Passat 1.8t kombi från 2002 som har lite problem efter jag har startat den när det är kallt ute och den har stått ett tag (oftast på morgonen och när jag ska köra hem från jobbet).  Den startar helt okej men när den står på tomgång så dippar varvmätaren lite då och då och ibland dör den på tomgång men när den har varit igång några få minuter så funkar den som den ska men det börjar bli lite störande att man inte kan åka någonstans när den håller på såhär för att den oftast dippar när jag försöker köra någonstans och då nästan dör dom gångerna jag har försökt. Är det någon som vet vad felet kan vara?

Jag hade problem för drygt ett halvår sen med att den inte gick på alla cylindrar men då bytte jag tändstift och tändspolar till några som inte är från vw och en vän trodde det kunde ha med problemet att göra men den går ju som sagt bra på alla cylindrar annars så är lite kluven.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang