Mindre krock på baksidan av bilen

Pkslth
29 december 2021 · 1 Inlägg

Backade för snabbt och åkte in i en sten. Klumpigt, dessutom är det en familjemedlems bil..
Bilen stängdes av, kändes som jag var i nedförsbacke. ”Depress brake pedal” stod det, gjorde det men hände inget och bilen ville inte starta.
När jag satte den i neutralläge så startade den på men det piper hela tiden precis som bältesvarnaren och det står nu ”switch off ignition”. Vad ska jag göra?

Svenska_bil
29 december 2021 · 218 Inlägg

Bil och årsmodell?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
29 december 2021 · 13 738 Inlägg

då lär du klippt i rätt hårt..    gissar jag rätt så har bältesträckare löst ut pga den var så hård smäll..   men svårt att gissa utan felsökning... 

hur skadad blev bilen?

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Brådhis * Voff voff *
29 december 2021 · 10 277 Inlägg

Pkslth skrev:
Backade för snabbt och åkte in i en sten. Klumpigt, dessutom är det en familjemedlems bil..
Bilen stängdes av, kändes som jag var i nedförsbacke. ”Depress brake pedal” stod det, gjorde det men hände inget och bilen ville inte starta.
När jag satte den i neutralläge så startade den på men det piper hela tiden precis som bältesvarnaren och det står nu ”switch off ignition”. Vad ska jag göra?

Vissa bilar visar "Switch of ignition" bara man öppnar dörren med motorn igång (och tex har den i neutral/ej handbroms).

Så... Vad är det för bil?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang