2097
Sök

Opel Insignia startar ine

2 Inlägg
30 december 2021
Trådstartare
Hej
Har problem med en Opel Insignia - 12 cdti.
Vid start lyste plötsligt alla instumentlysen samt ett flertal fel meddelanden som service behövs på airbag, elektroniskt startsystem, kurvljus, mm. Bilen gick att köra med men all instrumentering la av, så som varvräknare, hastighetsmätare mm
Kom hem med bilen och nu är den helt död.
Kan det vara
Jordfel, glödrelät, glödstift??

Of World
3 376 Inlägg
30 december 2021
Batteri? Ev generator som lagt av?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

2 Inlägg
30 december 2021
Trådstartare
Kanske, har laddat och provat att starta med hjälpbatteri. Helt död ändå, startmotorn drar inte ens runt.
Service behövs (lyser även vid något fel på bilen) har visat sig under ett par veckor, vid läsning av fel kod, hittas inget (dock ej på märkesverkstad)
När jag drar ut nyckeln så stänger inte radion av sig... Något med tändingslåset?
Då jag läser här på forumet så har samma hänt några andra (opel ägare) men jag har inte sett något slutgiltigt svar.
Senast redigerat av Alcman (30 december 2021)

Of World
3 376 Inlägg
30 december 2021
Alcman skrev:
Kanske, har laddat och provat att starta med hjälpbatteri. Helt död ändå, startmotorn drar inte ens runt.
Service behövs (lyser även vid något fel på bilen) har visat sig under ett par veckor, vid läsning av fel kod, hittas inget (dock ej på märkesverkstad)
När jag drar ut nyckeln så stänger inte radion av sig... Något med tändingslåset?
Då jag läser här på forumet så har samma hänt några andra (opel ägare) men jag har inte sett något slutgiltigt svar.

Tändbrygga, eller något vid tändningslås kan krångla, då kan tändmingen gå igång själv osv, hände på min.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Sök