Köpråd soppasnål brukis för somrarna

Hickan
3 februari 2022 · 374 Inlägg

halloj
börjar snegla på att byta jettan mot något annat. jag kör bil 3 månader om året som student, resten av tiden står den i lada. jag vill ha något bensinsnålt med så nära noll i värdeminskning man kan komma som man samtidigt inte behöver skämmas över att åka runt i som typ megane eller gammal focus. och gärna så underhållsfritt som möjligt, vill helst inte behöva åka buss i 2 veckor för att man har av kamremmen tex. vad finns det att välja på? jag var först inne på nån cab, men det är ju värdelöst utbud på vettiga sånna. budget är typ 20k, max 30k.

har funderat lite på typ 850 eller s40 men dom drar ju sås

Senast redigerat av Hickan (3 februari 2022)

jag hatar bilar
jaka54
3 februari 2022 · 5 752 Inlägg

Vad kör du resten av året?
Allt i Japanväg är bra.

Eleeb90
3 februari 2022 · 345 Inlägg

Hej! Köp en japanare. Nissan micra, Toyota corolla, Toyota starlet. Drar kring halv litern blandad körning. Vill du ha en lite större snål bil Mazda 626 kanske smile  japanare håller i regel bra. Sen beror det på hur länge du ska ha bilen? Vill du att den ska hålla ett par år och kör bara 3 månader per år. Köp en bil för kring 10 tkr så har du nog en ganska fin snål bil smile som inte minskar i värde smile

Hickan
4 februari 2022 · 374 Inlägg

jaka54 skrev:
Vad kör du resten av året?
Allt i Japanväg är bra.

Cykel :-)

Ajo men det är sant. Honda civic brukar kunna dyka upp i ett något fränare utförande och dom går väl billigt också

jag hatar bilar
Hickan
4 februari 2022 · 374 Inlägg

Eleeb90 skrev:
Hej! Köp en japanare. Nissan micra, Toyota corolla, Toyota starlet. Drar kring halv litern blandad körning. Vill du ha en lite större snål bil Mazda 626 kanske smile  japanare håller i regel bra. Sen beror det på hur länge du ska ha bilen? Vill du att den ska hålla ett par år och kör bara 3 månader per år. Köp en bil för kring 10 tkr så har du nog en ganska fin snål bil smile som inte minskar i värde smile

Jag har funderat lite på Celica runt 00, men vet att dom drar sås, är ju samma motor i dom som avensis och den ligger ju på 0.85 i verklig gubbkörning vet jag. Det finns snålare :-).

Däremot är celica 80 tal riktigt ball, men också en bra slant dyrare

Den här kändes som ett kap efter en snabbtitt https://www.blocket.se/annons/vastmanla … e/98721655 men drar lite sås säkert. Men de får man väl isåfall leva med. Billig iallafall

jag hatar bilar
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang