Opel Astra -15 startar ibland

Lindrot
5 februari 2022 · 3 Inlägg

Hej
Jobbigt problem.
En verkstad bytte startmotor för ett tag sedan, för den gamla betedde sig konstigt.
Fick hem bilen, dagen efter startade inte bilen. Startmotorn gick runt men den tände inte. Fick bärga ner bilen till verkstaden. Dom ringer och säger att ventilerna i motorn har hängt sig för att dom har startat bilen så många ggr efter bytet av startmotorn. Men nu funkar den.
Hämtade hem bilen och den funkade i en dag sen samma problem. Lyckades få ner den till verkstaden igen…..
Dom har haft den i 2 veckor o dom säger att den startat hela tiden . Nu har jag haft den hemma i 2 dagar och nu gör den likadant igen.  Kan inget om bilar.
Men undrar om det kan spela någon roll, på verkstaden har bilen stått still så har dom bara provstartat den varje dag.  Här hemma har vi kört med den mellan jobb o dylikt. O sen krånglar den på morgonen.
Verkstaden hävdade också att ventilerna bör inte hänga sig igen.

Brådhis * Voff voff *
5 februari 2022 · 10 279 Inlägg

Innan det hände hemma hos dig... Hade du senaste gången du startade bilen haft den igång bara en kort stund? Tex flyttat den bara eller kört in/ut ur garaget eller liknande?

(Antar att det är en bensinare...? Står inte så mycket info...)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Lindrot
5 februari 2022 · 3 Inlägg

Hej
Ah bensinare.
Nja asså kört minst 2 mil varje sträcka sedan verkstaden hade ”lagat” den.
Inte flyttat den ngr meter så att säga

Lindrot
5 februari 2022 · 3 Inlägg

Nu när den väl startar så orkar den knappt starta och så dör den.  Gjorde så 3-4 ggr och till sist orkar den starta, om jag ger fullgas samtidigt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang