Fiat freemont, kan inte släcka motorlampa

Korpola
10 februari 2022 · 2 Inlägg

Hej, har en fiat freemont  årsmodell 2014 (diesel) vars motorlampa började lysa häromveckan. Lämnade in den på Mekonomen för felsökning, dock kunde dom inte hitta problemet. Provade att lämna in den på Kronobergs bil där jag köpe bilen men samma där dom hittar inte vad problemet är.

Bilen är servad enligt protokoll

Någon annan som har haft liknande problem?

Curse
11 februari 2022 · 686 Inlägg

Ingen felkod?

Mazda 6 "MPS" (2006)
Korpola
12 februari 2022 · 2 Inlägg

Curse skrev:
Ingen felkod?

Det enda dom säger från verkstaden är att dom felsökt bilen och inte hittar vad problemet kan vara. Jag själv är dessvärre ganska okunnig gällande saken.

husseman
13 februari 2022 · 1 590 Inlägg

Hmm, en riktig skitbil..o FIAT va väl först med att låsa OBD. Vilket betyder att du måste ha en kodad "nyckel" för att släppas in i deras låsta Gateway. Dvs. du måste köpa en box o betala för att kunna läsa nåt av värde i dessa. Fast 2014 borde en vanlig obd klara av, min brorson har en 2016 o den kommer ja in i med Autocom.
Ta felkoder o lägg upp dom här...- ja gissar på Difftryckgivare.DPF Otroligt vanligt fel på dessa.
mvh/husse

Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 februari 2022 · 13 743 Inlägg

husseman skrev:
Hmm, en riktig skitbil..o FIAT va väl först med att låsa OBD. Vilket betyder att du måste ha en kodad "nyckel" för att släppas in i deras låsta Gateway. Dvs. du måste köpa en box o betala för att kunna läsa nåt av värde i dessa. Fast 2014 borde en vanlig obd klara av, min brorson har en 2016 o den kommer ja in i med Autocom.
Ta felkoder o lägg upp dom här...- ja gissar på Difftryckgivare.DPF Otroligt vanligt fel på dessa.
mvh/husse

undra om dom köper sina delar på samma ställe som vag smile    jag har en extra ligger till min polo.. det var halva priset att beställa 2st i tyskland än att beställa en på autoexperten ;-)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
13 februari 2022 · 17 478 Inlägg

husseman skrev:
Hmm, en riktig skitbil..o FIAT va väl först med att låsa OBD. Vilket betyder att du måste ha en kodad "nyckel" för att släppas in i deras låsta Gateway. Dvs. du måste köpa en box o betala för att kunna läsa nåt av värde i dessa. Fast 2014 borde en vanlig obd klara av, min brorson har en 2016 o den kommer ja in i med Autocom.
Ta felkoder o lägg upp dom här...- ja gissar på Difftryckgivare.DPF Otroligt vanligt fel på dessa.
mvh/husse

Det är ju en Dodge.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang