Passat läcker kylarvätska!

canderss
20 mars 2022 · 1 Inlägg

Jag har en VW PASSAT Variant (3B6) 1.8 T från -03 som har börjat läcka ganska mycket kylarvätska. Vattenpumpen byttes i höstas så känns konstigt om det skulle vara den igen.
Vad skulle det kosta att göra ett kompressionsprov på verkstad? Och vad kan det vara för fel?

Tacksam för svar!

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 mars 2022 · 14 039 Inlägg

canderss skrev:
Jag har en VW PASSAT Variant (3B6) 1.8 T från -03 som har börjat läcka ganska mycket kylarvätska. Vattenpumpen byttes i höstas så känns konstigt om det skulle vara den igen.
Vad skulle det kosta att göra ett kompressionsprov på verkstad? Och vad kan det vara för fel?

Tacksam för svar!

Öppna motorhuven och titta efter läckor och lägg dig ner och titta under bilen efter läckor. Det borde bli en pöl under bilen om det läcker så mycket som du säger. Du får ringa till en verkstad och fråga vad ett kompressionsprov kostar att utföra men vad det är för fel på din bil är omöjligt att säga i en internettråd om du bara säger att det läcker mycket kylarvätska.

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (20 mars 2022)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Bmsone Reservdelsnisse
21 mars 2022 · 183 Inlägg

Inte ovanligt att plaststosen i bakkant på motorn, den som givarna sitter i, att den spricker och läcker. Kylaren kan också läcka.

Volvo V70II D3 "Momentum" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang