Bryta sig in i låsbart tanklock

Engvers
25 mars 2022 · 43 Inlägg

Som rubriken lyder så har jag tappat bort nycklarna till mitt låsbara tanklock till en 940
Det är ett ganska billigt 220kr från mekonomen. Men jag behöver råd på hur jag ska få upp det. Kan jag använda skruvmejsel eller borra eller liknande
Skulle behöva få upp det inom en vecka så att jag kan tanka o besikta skitbilen. Någon som har haft samma problem?

torsen
26 mars 2022 · 7 238 Inlägg

På andra bilar än Volvo jag köpt begagnade där nyckel saknats har jag gjort som "proffsen" = jättepolygrip!

Engvers
26 mars 2022 · 43 Inlägg

torsen skrev:
På andra bilar än Volvo jag köpt begagnade där nyckel saknats har jag gjort som "proffsen" = jättepolygrip!

Alltså bara försöka dra ut den med polygrip?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 mars 2022 · 14 054 Inlägg

Engvers skrev:

torsen skrev:
På andra bilar än Volvo jag köpt begagnade där nyckel saknats har jag gjort som "proffsen" = jättepolygrip!

Alltså bara försöka dra ut den med polygrip?

Jag gissar att torsen menar att du ska skruva bort tanklocket med hjälp av polygripen.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Engvers
26 mars 2022 · 43 Inlägg

Vettemannen skrev:

Engvers skrev:

torsen skrev:
På andra bilar än Volvo jag köpt begagnade där nyckel saknats har jag gjort som "proffsen" = jättepolygrip!

Alltså bara försöka dra ut den med polygrip?

Jag gissar att torsen menar att du ska skruva bort tanklocket med hjälp av polygripen.

/Benny

Aha nej men asså när det är låst kan man skriva på locket hur mycket som helst.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang