Growe skrev:
MrHyde skrev:
Growe skrev:
https://www.ebay.de/itm/384621117387?fits=Year%3A2010%7CModel%3A3%7CMake%3AMazda&epid=5023890156&_trkparms=ispr%3D1&hash=item598d347fcb:g:FroAAOSw3GthwcZE&amdata=enc%3AAQAGAAAA4Ec9XF1el36e3X5w2foFl%2FCtIJ8GR7JIac1m5%2FkQ%2FqzxOkgZBjBbz4Ecy2YHhvEAmkTXYKFRW8mx9W%2BOV1YEXcWRSj8sp3YG%2BO80o7yEjYkWA1YI2jyZ6a%2B5WR2rvlN5yT7H46MjRiikXeATprMHkwBQ3Ve1x7zO25EEMwzXRLwIewsYMVotWceK3CdDAzPSVnVekRCBSs6tqZfF%2BiG3ocXKtAjU4WvJnznm1V9J%2Bm1cg3QCwkBHwigu3iCgAYUnAF%2B4hxoWMXuliYi4dkAF6CBL2y%2FLrQY8cD0tJhe2JYsE%7Ctkp%3ABFBMxtPFpvlf här får man yttre leder och länkarmar båda sidor och krängningshämmar stag. för 1200-1300kr inkl frakt
Man ska tänka på att alla verkstäder vill kanske inte jobba med budgetgrejer från ebay heller. Om jag uppfattar TS rätt så vill han lämna in bilen och få det gjort, och då kan det vara bra att höra med verkstaden först. Ofta när kund skaffar egna delar så bokas det en tid för jobbet, kunden kommer och delarna stämmer inte, bortkastad tid för verkstaden som såklart inte får betalt för tiden som är bokad då jobbet inte kunde genomföras.
Jag förstår din poäng, jag tycker också det är sjuka priser på delar i Sverige, men man ska alltid höra med verkstaden först innan man beställer noname-delar från ebay. Att ta till exempel märkesgrejer från till exempel autodoc är en helt annan grej tycker jag.
dom "budget" grejerna är samma grejer som autoexperten mfl säljer i regel. att tro att man får bättre kvalite för man betalar mer är sällan sanning när man har med dessa svenska ocker bolag att göra.
men visst handlar det om att många vill tjäna mer pengar och därför vill montera deras egna grejer där man får betala fullpris medans dom själva har rabatterat pris. helt klart.
men det finns alltid riktiga verkstäder som även monterar med tagna grejer.
jag har ju turen att alltid meka själv .. då finns det sjuka pengar att spara
det enda som är viktig när man köper online är att man verkligen kollar att det är rätt delar man beställer..
ibland finns det en hel del olika beronde på motorer osv.
Du behöver inte betala nämnvärt mer för kvalité om du köper via autodoc eller liknande, man behöver inte välja mellan noname-produkter och mekonomendelar, det finns nått däremellan. Att däremot tro att det är samma kvalité på till exempel bromsbelägg från ATE/Bosch/Brembo/EBC som Biltema är bara vansinnigt, det ÄR skillnad på kvalité. Med det sagt behöver inte alla budgetmärken vara skit, men många gånger tjänar man på att välja kända märken.
Att däremot Mekonomen, Autoexperten och de flesta andra svenska säljer budgetskit och kallar det premium, och tar överpriser på typ allt dom säljer är väl sen gammalt.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."