Annonsera om att skifta däck? återvinning däck?

krambriw
2 april 2022 · 427 Inlägg

Du liksom andra har haft möjligheten att skaffa dig en bra utbildning och välbetalt jobb som senare i livet ger en pension som går att leva på. Vi är överens om att den pension som staten ger är ett skämt. Och inte lär det bli bättre i framtiden, så börja planera när du är ung, mitt råd

it_mutt Avstängd
2 april 2022 · 10 388 Inlägg

torsen skrev:
Så som jag skriver har jag läst och lärt - visserligen några år sedan så..............

Möjligt. Det hjälps liksom inte när det är fel.


krambriw skrev:
Betyder det att dom egentligen inte har rätt att påföra miljöavgift när man köper nya däck av dom?? Eller gäller den för dom nya däcken?

Givetvis är det de nya däcken du betalar för. Beställer du från div. sidor på nätet, står den ibland specad separat. I andra fall är den redan "inbakad" i det priset hemsidan visar dig.

Senast redigerat av it_mutt (2 april 2022)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
2 april 2022 · 13 734 Inlägg

krambriw skrev:
Du liksom andra har haft möjligheten att skaffa dig en bra utbildning och välbetalt jobb som senare i livet ger en pension som går att leva på. Vi är överens om att den pension som staten ger är ett skämt. Och inte lär det bli bättre i framtiden, så börja planera när du är ung, mitt råd

eller så siktar man på att inte gå i pension..  bara att bli busschafför  man plockar pensionen och 30k efter skatt i månaden smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Robban_F Avstängd
2 april 2022 · 301 Inlägg

Growe skrev:
inte f-n är det pga dom ärligt jobbat och betalat skatt hela livet.. utan dom har lurat till sig allt dom har

"dom"?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang