Hur drar man pluskabeln från batteriet till baggageluckan i en Volvo 245

sambapati
1 april 2022 · 21 Inlägg

Precis som frågan lyder, en 85as 245, vart kan jag dra +kabeln in i kupén? Känns som att jag bara stirrar mig blind på plåt när jag kollar ner i motorutrymmet. Batteriet sitter på vänster sida.

Robban_F Avstängd
1 april 2022 · 301 Inlägg

Kupén eller bagageluckan?

sambapati
1 april 2022 · 21 Inlägg

Robban_F skrev:
Kupén eller bagageluckan?

Pluskabeln ska från batteriet och sen till baggageutrymmet, tänkte dra den på förarsidan men hittar ingenstans att stoppa in den när jag kollar i motorutrymmet

Robban_F Avstängd
1 april 2022 · 301 Inlägg

På min tid drog man kablarna genom sparklådorna. Borra där det behövs, sedan skicka in en dragtråd (stel) från motorrummet till bagagerummet och dra kablarna.

Senast redigerat av Robban_F (1 april 2022)

sambapati
2 april 2022 · 21 Inlägg

Robban_F skrev:
På min tid drog man kablarna genom sparklådorna. Borra där det behövs, sedan skicka in en dragtråd (stel) från motorrummet till bagagerummet och dra kablarna.

Ville helst undvika att borra då man ser så dåligt om något är i vägen på andra sidan, men löste sig idag, borrade ett hål i torpedplåten och drog kabeln bakom pedalerna, funkade bra. Men tack för tipset!

Brådhis * Voff voff *
3 april 2022 · 10 275 Inlägg

sambapati skrev:

Robban_F skrev:
På min tid drog man kablarna genom sparklådorna. Borra där det behövs, sedan skicka in en dragtråd (stel) från motorrummet till bagagerummet och dra kablarna.

Ville helst undvika att borra då man ser så dåligt om något är i vägen på andra sidan, men löste sig idag, borrade ett hål i torpedplåten och drog kabeln bakom pedalerna, funkade bra. Men tack för tipset!

Glöm inte att sätta ett skydd mot nötning i genomföringen. Även om du säkrat av som man ska vid batteriet så lär det spraka märkas om det blir kortis vid genomföringen...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang