Bmw e91 startar ej

Simonbostrom
4 april 2022 · 2 Inlägg

Hej har haft lite motgångar sen vi min bmw 320i e91 2007  allt började med att motorlampan lysten och att den lät förfärligt. Då var det kamkedjan. Den bytte vi tillsammans med olja, olje filter samt komponenter i närheten av kamkedjan. (Allt som normalt göra vi kamkedja byte.) efter det gick det några veckor då vi upplevde att bilen inte ville starta ibland. (Endast när den var kall) men har alltid efter kamkedja bytet gått otroligt bra i motor och låda.  Läckt lite olja men nivån är bra enligt datorn. ( lite vit gojs under olje locket. Men ser mer ut som kondens eftersom den endast är körda korta sträckor eftersom kylarvätskenivån inte är förändrar , menar att det inte är topplocket)

Sedan började den starta om man höll kvar kopplingen en stund efter den startats. Efter detta så var bilen stendöd en dag efter att den stått på uppfarten i 1 vecka och 2 dagar. Så startade vi den med start kablar. Problem nummer 3 ratt låset låste sig, då bytte vi batteri men inget hände, den stod död en vecka till men detta behövdes ändas programmeras upp av en kunnig el firma. Nu har det gått en vecka sedan upp programmeringen. Bilen har körts varje dag och funkat utan problem tills idag då den från ingenstans startade men sedan dog 2 sek efter start sedan. När man försökte starta den igen så började alla lampor blinka o de klickade från motorn. Då bytte vi till ett tredje batteri och det är där vi är nu bilen startar men dör direkt. Sen startar den inte. Låter man den där 20 min startar den o dör direkt igen. Hjälp mig// desperat tonåring.

doktorduett
5 april 2022 · 344 Inlägg

är det nya friska  batterier du har bytt med, eller något gammalt mög du har ståendes ?

Simonbostrom
5 april 2022 · 2 Inlägg

Det är ett nytt friskt

doktorduett
7 april 2022 · 344 Inlägg

du får se om du kan få ut nån felkoder på den

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang