Motorfästen!

Al3x_
13 april 2022 · 4 Inlägg

Tja, Jag har kört av mitt högra motor fäste (turbo sidan) alltså armen mellan blocket och kudden. Jag planerar på att sätta i förstärkta i framtiden men så jag kan rulla så länge tänkte jag köpa en bättre beg. Jag har letat och letat men bara hittat till 740. Jag har ju då en 944 FT med lite större turbo o lite annat godis så lite extra tryck i maskin. Frågan min är då alltså- Kan man använda 740 fästena i en 940. Vad jag har förstått så ser dom iallafall olika ut men funkar det bolt on?

jaka54
14 april 2022 · 5 719 Inlägg

Hör med närmsta Volvohandlare!

Oreggad Ruter Knekt
17 april 2022 · 646 Inlägg

jaka54 skrev:
Hör med närmsta Volvohandlare!

Fråga av nyfikenhet å min vägnar, men är det inte som att fråga en återförsäljare som även har verkstad & stämplar audi om de har delar till en 100? Dvs död-född idé med utskrattad som följd? Eller har volvo ett digitalt lager med OEM-katalog av allt mellan PV - 940?

Senast redigerat av oreggad_240 (17 april 2022)

Något sen på bollen
Opel Rekord d "1900 Berlina" (1976)
Lucif3r
17 april 2022 · 2 208 Inlägg

oreggad_240 skrev:
Eller har volvo ett digitalt lager med OEM-katalog av allt mellan PV - 940?

Givetvis. VIDA tar modeller bra långt bak i tiden. Exakt vilken den tidigaste modellen är kommer jag inte ihåg, men 240 är inte den tidigaste som finns iaf.

... Däremot är det väl tveksamt om delen i fråga finns smile

Oreggad Ruter Knekt
17 april 2022 · 646 Inlägg

Lucif3r skrev:

oreggad_240 skrev:
Eller har volvo ett digitalt lager med OEM-katalog av allt mellan PV - 940?

Givetvis. VIDA tar modeller bra långt bak i tiden. Exakt vilken den tidigaste modellen är kommer jag inte ihåg, men 240 är inte den tidigaste som finns iaf.

... Däremot är det väl tveksamt om delen i fråga finns smile

Okej - vad coolt. Det visste jag inte! Rookie även på att handla uppenbarligen. Tack för upplysningen!

Något sen på bollen
Opel Rekord d "1900 Berlina" (1976)
Xebers76
17 april 2022 · 2 265 Inlägg

Finns förvånande mycket artiklar kvar till gamla Volvo kvar på hyllorna, hos volvo själva.

Mew
18 april 2022 · 2 157 Inlägg

oreggad_240 skrev:

jaka54 skrev:
Hör med närmsta Volvohandlare!

Eller har volvo ett digitalt lager med OEM-katalog av allt mellan PV - 940?

Ja. www.gcp.se . smile

Däremot när det gäller kunskap varierar det vilt från butik till butik. Vissa har "rävar" som rabblar upp all info man ber om och mer därtill, på andra ställen har det mesta av kunskapen gått förlorad. Och så finns det tyvärr dem som tycker det är idioti att hålla på med så gamla bilar och knappt ids ta fram det i datorn om man själv kommer med artikelnummer ens. Har varit med om alla tre, men det mellersta är vanligast. Inte så förvånande, iofs.

Senast redigerat av Mew (18 april 2022)

Lucif3r
18 april 2022 · 2 208 Inlägg

Nä, riktiga mekaniker blir mer och mer svårfunna och aggregatbytare har tagit deras plats hmm Åtminstonde på märkesverkstäder...

Lyckligtvis har jag inte varit med om någon som gnällt, eller varit vrång att titta i registret, för att jag har en bil som gick ur produktion för över 20år sedan :p
Men sånna personer finns säkert också...

Oreggad Ruter Knekt
18 april 2022 · 646 Inlägg

Å jävlar hörni vilken trevliga uppgifter 👍

Något sen på bollen
Opel Rekord d "1900 Berlina" (1976)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang