Köpa nytt märke, fälgar?

Flaskhalsvafan
2 maj 2022 · 24 Inlägg

Hejsan!

Behöver byta ut/uppdatera bilen här hemma, har kollat på ett annat märke än det jag har.

Funderar på hur jag ska göra med däcken.. Har helt nya vinter och sommardäck till min bil, och eftersom det är originalfälgar
skulle det ju se lite retarded ut att ha med dem till nästa bil (om det inte är samma märke dvs).

Är det någon här som köpt bil från annat märke, men som mig velat ta med sina fräscha däck till den nya bilen?

Hur gick ni till väga för att det skulle bli så smidigt och enkelt som möjligt?

Ett ytterligare problem kan ju vara t.ex. att den nya bilen kanske inte har samma dimensioner som mina däck, alltså blir det svårt att göra ett byte rakt av, att lägga om dem på varandras fälgar alltså.

Vänliga hälsningar, och trevlig måndag på er!

granadadr
2 maj 2022 · 7 286 Inlägg

allt beror ju på bultmönster, et och centrum,, passar det mellan så är allt frid å fröjd,,ex,, har haft fälgar från audi å mb på min ford,, inga problem smile eftermarknadsfälgar men fanns bara till dem bilarna å beställa smile

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Utmarks-Loke
2 maj 2022 · 5 833 Inlägg

Kostnaden för att flytta över däcken till de nya fälgarna och balansera tar ofta bort större delen av förtjänsten men om fälgarna passar på nya bilen är det ju bara att köra. En granne leasar en MG elbil och de ville ha 3000kr om året för vinterdäck, han tackade nej och åker nu omkring på fälgar det står VW på.

Flaskhalsvafan
2 maj 2022 · 24 Inlägg

Tack för era svar smile

Googlade en snabbis nu och såg att det fanns små runda plastdetaljer man kan köpa, med märkeslogga på, ska kika på mina fälgar sen o se om det går att applicera dem där. Annars får jag göra som ni säger. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang