Hur montera en blixtljusramp på taket? Vw Caddy - 09

Phuuket
11 maj 2022 · 3 Inlägg

Ska montera en Blixtljusramp på taket på min VW Caddy -09.

Jag skulle vilja ha kvar takräcket så hur har ni som har skruvat den direkt i taket gjort?
Hur har ni dragit kabeln?

Tack på förhand.




Redigerade rubriken en aning..

Mvh mod

Brådhis * Voff voff *
11 maj 2022 · 10 245 Inlägg

På den Transporter jag körde förut med blixtljusramp mm på taket så gjordes det ett hål helt enkelt.

Så gör ett hål och sätt en kabelgenomföring för att täta. Ska du sälja bilen sätter du en antenn i hålet. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
torsen
11 maj 2022 · 7 202 Inlägg

Mitt förslag är att dra elkablarna till och utefter högra A-stolpen samt tejpa dem där med Gaffatejp i lämplig kulör.
På min bil finns en plastutfyllnadsbit mellan framskärmen, motorhuven och fyllnadsplåten mellan huv och vindruta.
Jag klippte helt sonika upp ett hål i den biten med en sidavbitare.

Skulle ALDRIG borra hål i taket.

Phuuket
12 maj 2022 · 3 Inlägg

Brådhis skrev:
På den Transporter jag körde förut med blixtljusramp mm på taket så gjordes det ett hål helt enkelt.

Så gör ett hål och sätt en kabelgenomföring för att täta. Ska du sälja bilen sätter du en antenn i hålet. smile

torsen skrev:
Mitt förslag är att dra elkablarna till och utefter högra A-stolpen samt tejpa dem där med Gaffatejp i lämplig kulör.
På min bil finns en plastutfyllnadsbit mellan framskärmen, motorhuven och fyllnadsplåten mellan huv och vindruta.
Jag klippte helt sonika upp ett hål i den biten med en sidavbitare.

Skulle ALDRIG borra hål i taket.

Bra idé men jag har nog tyvärr inget snyggt sätt att gömma kabeln på eller dra in den längs med a stolpen på min bil hmm

Så får nog bli hål och hitta en bra genomföring, har ni någon att rekommendera? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang