Growe
Fri fart för ett fritt folk!
2 maj 2022
· 13 736 Inlägg
Framhögtalare: GAS PSM54 & GAS PST18 SPL-kit, medium (med delningsfilter inkopplat) highpass150hz
Bakhögtalare: GAS Silver 5,25tum koaxialhögtalare highpass 80-100hz
Slutsteg högtalarna: GAS PRO POWER 150.4, fyrkanalssteg
Baslåda: GAS BEAT310, 3x10 tum
Slutsteg till basen: GAS PRO POWER 1500.1D, monoblock lowpass 80-100hz igentligen skulle du behöva dela på 150hz men det är ju diskant nära på...
förstår inte varför man envisas med dessa "pa" skräp högtalare.. dom klarar alltså inte lägre än 150hz sen eldar man upp dom medans ett normalt framsystem spelar ner till 50hz.
detta är inte riktat till dig specefikt utan alla gör det idag och varför man vill ha ett dött område mellan 80hz-150hz vilket man får med den typen av framsystem eller som bäst kan man dela lådan på 100hz. jag gör så för att hjälpa mina orginal dörrhögtalare men dom är delade på 80hz endå
sen hur du ställer gain beror på hur mycket uteffekt du har på lågnivån på stereon. nu är inte dettta märkt på stegen men det normala är att dom maxar ut vid mellan 4 och 5volt
gain ska alltid ställas efter lågnivån ut på stereon och ska INTE användas som en volymkontroll.
jag hade tagit bort bakhögtalarna och monterat något annat framsystem.
jag hade tex satsat på tex dls up5i eller motsvarande dessa spelar riktigt bra och sjukt rent hade sånna i min 850 dom kostar lite men framsystemet gör anläggningen i en bil utan tvekan..
sen att ha lådan bakåt i en 940 är totalt odugligt ska sitta monterat med basarna framåt och lådan ska vara tät så inget ljud ska kunna gå bakåt i skuffen utan baffeln ska vara tät mot ryggstödet. det blir garanterat bäst.
sen kanske det bästa hade varit att monterat 6.5 fram det går om man är beredd att såga sönder dörren lite invändigt. hade så i min 745:a det gick skapligt att montera 6.5 då.. i en tillsågad spånskiva som var klädd.
Kör fort så hinner inget hända...