4439
Sök

Täckskruv tak VW Caravelle

7 Inlägg
15 juni 2022
Trådstartare
Hej!
Jag råkade ha sönder en av skruvarna som täcker hålen på taket där man kan fästa lasthållarna. Vad heter de skruvarna och vår kan jag enklast hitta en reserv?

Det är en VW Caravelle T6 2017

6 256 Inlägg
15 juni 2022
Sånt där får man ta direkt hos volkswagen, det är inget som finns på piratmarknaden

7 Inlägg
15 juni 2022
Trådstartare
Aha! Men om man vet vad skruven heter så kanske man kan hitta på skroten?

* Voff voff *
11 083 Inlägg
15 juni 2022
junzell skrev:
Aha! Men om man vet vad skruven heter så kanske man kan hitta på skroten?

Högst osannolikt att det lönar sig sett till frakt mm... Om nu inte delen är extremt dyr över disk?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

7 Inlägg
15 juni 2022
Trådstartare
Kostar 400kr för fyra st

7 Inlägg
15 juni 2022
Trådstartare
Kostar 400kr för fyra st

Ain't no place like home...
4 642 Inlägg
15 juni 2022
junzell skrev:
Hej!
Jag råkade ha sönder en av skruvarna som täcker hålen på taket där man kan fästa lasthållarna. Vad heter de skruvarna och vår kan jag enklast hitta en reserv?

Det är en VW Caravelle T6 2017

Dom heter skruv... 😎

Art-nr är WHT006148 och din lokala VW-handlare säljer gärna en sådan till Dig för drygt 20kr/st.

Ingen idé att leta på skroten när det är så billigt med nya originalskruvar i min mening.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

7 Inlägg
15 juni 2022
Trådstartare
Tack
Men min lokala VW-handlare (Åmål)säljer dem till mig för 400 kr i förpackning om 4...
Tipsa mig gärna om någon annan smile

6 256 Inlägg
15 juni 2022
Men hur mycket krångel är 400kr värt? Skall man åka runt till olika bilskrotar och fråga så har man snart använt mer än 400kr bensin. Och skroten brukar inte spara småskruv.

* Voff voff *
11 083 Inlägg
15 juni 2022
junzell skrev:
Tack
Men min lokala VW-handlare (Åmål)säljer dem till mig för 400 kr i förpackning om 4...

Nu har du ju fått artikelnumret för dom, styckvis, av Cuefa (som vet vad han talar om). Prova att ge dom det så ska du se att det nog löser sig.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Ain't no place like home...
4 642 Inlägg
15 juni 2022
junzell skrev:
Tack

Om vi pratar om den skruven som normalt sitter i hålet där man fäster ett takräcke (alltså själva pluggen som täpper igen hålet när det INTE sitter något takräcke där), så är det art-nr och pris du fick av Mig.

Är det skruv som håller ett takräcke på plats (vilket känns som att Berner är ute o far efter) så blir det en annan historia.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

7 Inlägg
15 juni 2022
Trådstartare
Cuefa, du är rätt på det. Tack!

Sök