Hej! Jag råkade ha sönder en av skruvarna som täcker hålen på taket där man kan fästa lasthållarna. Vad heter de skruvarna och vår kan jag enklast hitta en reserv?
Hej! Jag råkade ha sönder en av skruvarna som täcker hålen på taket där man kan fästa lasthållarna. Vad heter de skruvarna och vår kan jag enklast hitta en reserv?
Det är en VW Caravelle T6 2017
Dom heter skruv... 😎
Art-nr är WHT006148 och din lokala VW-handlare säljer gärna en sådan till Dig för drygt 20kr/st.
Ingen idé att leta på skroten när det är så billigt med nya originalskruvar i min mening.
Men hur mycket krångel är 400kr värt? Skall man åka runt till olika bilskrotar och fråga så har man snart använt mer än 400kr bensin. Och skroten brukar inte spara småskruv.
Tack Men min lokala VW-handlare (Åmål)säljer dem till mig för 400 kr i förpackning om 4... Tipsa mig gärna om någon annan
Om vi pratar om den skruven som normalt sitter i hålet där man fäster ett takräcke (alltså själva pluggen som täpper igen hålet när det INTE sitter något takräcke där), så är det art-nr och pris du fick av Mig.
Är det skruv som håller ett takräcke på plats (vilket känns som att Berner är ute o far efter) så blir det en annan historia.