Svajjande laddtryck volvo v70n 00

Charliecf123
6 juli 2022 · 2 Inlägg

Hej! Jag har en volvo v70n årsmodell 2000. Problemet är att laddtrycket svajjar och spikar på lägre växlar (1an,2an,3an) när man gasar fullt. T.e.x när man lägger i 2an och gasar fullt så stiger laddtrycket upp mot 1,6 bar och sedan slår tillbaka ner till 0,6 och börjar ladda igen. Jag hittade ett hål i vacumslangen från laddtrycksmätaren och när jag drog en bit tejp över hålet så laddade bilen 0,5 konstant som den borde göra. Detta funkade fint i några dagar men sen kom problemet tillbaks trotts att jag täppt igen hålet som en tillfällig lösning. Men idag när jag bytte slang till en ny som sitter betydligt bättre än den gamla och mer tätt runt så skjuter bilen i laddtryck ännu mer. Laddtrycksregulatorn funkar som den ska och alla slangar ser ut att vara hela och sitta tätt runt alla ventiler. Den gamla slangen det var hål i var genomskinlig men hade blivit igensotad så den såg nästan svart ut på vissa ställen, vet inte vad som kan ha orsakat det häller. Någon som har en aning om vad för nåt som orsakar detta problem med laddtryck som skjuter i taket och sedan slåt tillbaks? Är extremt tacksam för den hjälp jag kan få.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang