2332
Sök

Seat Ibiza -03 Startar Inte!! Hjälp!!!

1 Inlägg
16 juli 2022
Trådstartare
Hej!
Körde min bil och skulle tanka. Tankar och sen när jag ska starta bilen är det helt dött. Nya tändstift sitter i. Batteri finns men det kommer bara ett klickande ljud var gång man vrider på nyckeln. Startat bilen 3 gånger idag utan problem. EPC lampan lyser och jag bytte alla säkringar men inget händer. Hjälp snälla!!

EDIT: Startmotorn går inte igång.
Senast redigerat av Encjola (16 juli 2022)

2 853 Inlägg
16 juli 2022
Är det ordentlig kontakt vid batteripolerna.

Är batteriet ok?

Avstängd
301 Inlägg
16 juli 2022
1. Varför bytte du alla säkringar? Var alla trasiga?
2. Vad visar multimetern när du mäter på batteriet?
Senast redigerat av Robban_F (16 juli 2022)

2 853 Inlägg
16 juli 2022
Robban_F skrev:
1. Varför bytte du alla säkringar? Var alla trasiga?
2. Vad visar multimetern när du mäter på batteriet?

Multimetern kan visa ok spänning och batteriet ändå vara slut.

Man kan ju mäta i startögonblicket men krävs att man är två, men en riktig batteritestare är ju bäst, då behöver man inte fundera nåt mer.

Avstängd
301 Inlägg
16 juli 2022
uhlin skrev:
Multimetern kan visa ok spänning och batteriet ändå vara slut. Man kan ju mäta i startögonblicket men krävs att man är två, men en riktig batteritestare är ju bäst, då behöver man inte fundera nåt mer.

Om man inte ens kan mäta på sitt eget batteri och dra slutsatser därifrån så kommer "en riktig batteritestare" inte heller göra någon skillnad.
Senast redigerat av Robban_F (16 juli 2022)

2 853 Inlägg
16 juli 2022
Robban_F skrev:
uhlin skrev:
Multimetern kan visa ok spänning och batteriet ändå vara slut. Man kan ju mäta i startögonblicket men krävs att man är två, men en riktig batteritestare är ju bäst, då behöver man inte fundera nåt mer.

Om man inte ens kan mäta på sitt eget batteri och dra slutsatser därifrån så kommer "en riktig batteritestare" inte heller göra någon skillnad.

Kanske inte, men en multimeter säger ingenting om batteriets skick som du frågade vad den visade. Det gör en riktig batteritestare.  Det var dit jag ville komma.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 355 Inlägg
16 juli 2022
uhlin skrev:
Robban_F skrev:
uhlin skrev:

Kanske inte, men en multimeter säger ingenting om batteriets skick som du frågade vad den visade. Det gör en riktig batteritestare.  Det var dit jag ville komma.

Näe, men det ger i alla fall en fingervisning om man kollar när man startar bilen med multimetern inkopplad.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Sök