Volvo v70 2,4d med felkod p2452

Fas2carl
21 juli 2022 · 28 Inlägg

Hej har en v70 som indikerar på att någon tryckgivaren eller något till partikelfiltret har problem och frågan är om den är trasig eller så och hur utesluter jag det på bästa sätt

Just nu går bilen i cirka 80 kanske 90 ibland i nerförsbacke men svarar ej på gas eller något samt tappar fart i uppförsbackar så frågan är vad felet kan vara kan givaren vara sönder eller är det något annat

Felkoder jag har på bilen
P2452
Samt får jag att alla glödstift har öppen krets

Tacksam för svar då givaren kostar 1300kr och vill helst inte byta i onödan

Mvh Carl

Senast redigerat av Carlb230fk (21 juli 2022)

uhlin
21 juli 2022 · 2 834 Inlägg

Kan va givaren, kan va partikelfiltret, eller avgasläckage. Är mest troligt nåt av det. Skulle kunna va dålig kontakt eller kabelbrott med.

Christian S
21 juli 2022 · 4 816 Inlägg

Carlb230fk skrev:
Hej har en v70 som indikerar på att någon tryckgivaren eller något till partikelfiltret har problem och frågan är om den är trasig eller så och hur utesluter jag det på bästa sätt

Just nu går bilen i cirka 80 kanske 90 ibland i nerförsbacke men svarar ej på gas eller något samt tappar fart i uppförsbackar så frågan är vad felet kan vara kan givaren vara sönder eller är det något annat

Felkoder jag har på bilen
P2452
Samt får jag att alla glödstift har öppen krets

Tacksam för svar då givaren kostar 1300kr och vill helst inte byta i onödan

Mvh Carl

vad har du för årsmodell och motor i din bil?
för någon V70 2,4 har inte funnits sedan 08 (då V70N lades ner och V70II gick in i produktion) , 2,4 är en bensin sugmotor på 2,4 liter och har antingen 140 eller 170Hk (samma motor med olika programvaror) och har inget partikelfilter.

när man söker på felkoden så verkar det vara en dieselmotor den handlar om.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Fas2carl
21 juli 2022 · 28 Inlägg

Fel av mig jag har ju 2,4d för att förtydliga v70 09

Senast redigerat av Carlb230fk (21 juli 2022)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang