Välja generator S40

bsten
11 september 2022 · 28 Inlägg

Min verkstadskille säger att jag måste köpa ny generator. Men det finns ju en uppsjö av märken och typer. Har kollat på Laga och Autodoc. En helt ny generator är väl vad det lutar mot, men har ingen aning om vad jag ska välja. Finns ju olika styrkor, eller vad man ska kalla det. Tips?
Gäller Volvo S40, 1997. Har bara gått 11.000 mil, så är ganska nöjd med den. Även om en starkare motor hade varit önskvärt....

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 september 2022 · 14 042 Inlägg

bsten skrev:
Min verkstadskille säger att jag måste köpa ny generator. Men det finns ju en uppsjö av märken och typer. Har kollat på Laga och Autodoc. En helt ny generator är väl vad det lutar mot, men har ingen aning om vad jag ska välja. Finns ju olika styrkor, eller vad man ska kalla det. Tips?
Gäller Volvo S40, 1997. Har bara gått 11.000 mil, så är ganska nöjd med den. Även om en starkare motor hade varit önskvärt....

Köp en originalgenerator så få du en som har rätt storlek.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Cuefa Ain't no place like home...
13 september 2022 · 4 628 Inlägg

Ett bra tips är att ta artikelnumret från din nuvarande generator och slå in det på t.ex Autodoc eller annan motsvarande sida.
Då bör du få träffar på generatorer som motsvarar vad du redan har, och som då bör passa.
Jag skriver bör med fetstil, för det är vida känt att både skruvat och autodoc kan ha rejält dålig koll på vad som faktiskt passar, även när man använder original art-nr som referens.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang