Brådhis eller någon annan, hur fixar jag halvljuset på xc70in? Den övre plastskruven verkar justera sidleds, den undre höjdleds. MEN på höger sida funkar bara den i sidled, och på vänster sida funkar bara den i höjdled, DOCK står den Max på vänster sida på denna bild, vilket ju är för lågt. Med andra ord funkar bara 1 av 4 justerskruvar ordentligt? Hur gör jag? Känns lite konstigt om verkligen alla 3 har pajat samtidigt liksom. Sidledsskruven på vänster lampa hackar det i när man skruvar, dom andra känns som dom ska
I övrigt går bilen kanon nu med ny tändspole, dock verkar den knacka som en diesel ibland när man står på tomgång med en växel i
Höjden på ljuset justerar du på den skruven som sitter direkt på ställmotorn till höjdregleringen. Sidleds justeras på den andra då så klart! Att det "hackar" när du försöker justera tyder ju på att den antingen är i sitt ändläge eller så är det så pass slitet att det kuggar över.
Höjden på ljuset justerar du på den skruven som sitter direkt på ställmotorn till höjdregleringen. Sidleds justeras på den andra då så klart! Att det "hackar" när du försöker justera tyder ju på att den antingen är i sitt ändläge eller så är det så pass slitet att det kuggar över.
Jo precis, men höjdled på höger sida rör ju inte på sig, men kuggar inte
Fungerar den elektriska höjdinställningen? Den som regleras från LCM:en med lilla rullhjulet.
Nej den verkar vara helt död
Då har du nog en ledtråd där... Är dom i botten kan du nog inte justera upp lika mycket som om dom var i normalläge.
jag får nu upp lfelkoden CEM-8F12 Beam Setting Control. Signal Too Low
vad säger den? känns lite konstigt om båda ställmotorerna pajat samtidigt?
Jag gick ut och försökte mäta kontakten in till ställmotorn.
3 kontakter.
kontakt 1 till kontakt 2 ger 12v, det gäller även kontakt 1 till kontakt 3. kontakt 2 till kontakt 3 ger 2-4 millivolt i det lägre läget på elektriska inställningen och 40mv i det övre läget. detta känns väl inte helt rätt? undrar om det inte är justeringen under ratten jag ska testa byta
Då har du nog en ledtråd där... Är dom i botten kan du nog inte justera upp lika mycket som om dom var i normalläge.
jag får nu upp lfelkoden CEM-8F12 Beam Setting Control. Signal Too Low
vad säger den? känns lite konstigt om båda ställmotorerna pajat samtidigt?
Jag gick ut och försökte mäta kontakten in till ställmotorn.
3 kontakter.
kontakt 1 till kontakt 2 ger 12v, det gäller även kontakt 1 till kontakt 3. kontakt 2 till kontakt 3 ger 2-4 millivolt i det lägre läget på elektriska inställningen och 40mv i det övre läget. detta känns väl inte helt rätt? undrar om det inte är justeringen under ratten jag ska testa byta
Dom behöver ju inte ha pajat samtidigt... Men båda kan vara trasiga nu. ;-)
Provat att koppla ur dom och se om du får samma eller fler felkoder?
Jag tror ändå mer på trasiga ställmotorer än på trasig LSM.
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Då har du nog en ledtråd där... Är dom i botten kan du nog inte justera upp lika mycket som om dom var i normalläge.
jag får nu upp lfelkoden CEM-8F12 Beam Setting Control. Signal Too Low
vad säger den? känns lite konstigt om båda ställmotorerna pajat samtidigt?
Jag gick ut och försökte mäta kontakten in till ställmotorn.
3 kontakter.
kontakt 1 till kontakt 2 ger 12v, det gäller även kontakt 1 till kontakt 3. kontakt 2 till kontakt 3 ger 2-4 millivolt i det lägre läget på elektriska inställningen och 40mv i det övre läget. detta känns väl inte helt rätt? undrar om det inte är justeringen under ratten jag ska testa byta
Dom behöver ju inte ha pajat samtidigt... Men båda kan vara trasiga nu. ;-)
Provat att koppla ur dom och se om du får samma eller fler felkoder?
Jag tror ändå mer på trasiga ställmotorer än på trasig LSM.
Då har du nog en ledtråd där... Är dom i botten kan du nog inte justera upp lika mycket som om dom var i normalläge.
jag får nu upp lfelkoden CEM-8F12 Beam Setting Control. Signal Too Low
vad säger den? känns lite konstigt om båda ställmotorerna pajat samtidigt?
Jag gick ut och försökte mäta kontakten in till ställmotorn.
3 kontakter.
kontakt 1 till kontakt 2 ger 12v, det gäller även kontakt 1 till kontakt 3. kontakt 2 till kontakt 3 ger 2-4 millivolt i det lägre läget på elektriska inställningen och 40mv i det övre läget. detta känns väl inte helt rätt? undrar om det inte är justeringen under ratten jag ska testa byta
Dom behöver ju inte ha pajat samtidigt... Men båda kan vara trasiga nu. ;-)
Provat att koppla ur dom och se om du får samma eller fler felkoder?
Jag tror ändå mer på trasiga ställmotorer än på trasig LSM.
Såhär mycket kan jag skruva dom in och ut manuellt, men inget händer när jag höjer och sänker med elektriska reglaget. Den ena ser ut att ha varit bytt någon gång
Då har du nog en ledtråd där... Är dom i botten kan du nog inte justera upp lika mycket som om dom var i normalläge.
jag får nu upp lfelkoden CEM-8F12 Beam Setting Control. Signal Too Low
vad säger den? känns lite konstigt om båda ställmotorerna pajat samtidigt?
Jag gick ut och försökte mäta kontakten in till ställmotorn.
3 kontakter.
kontakt 1 till kontakt 2 ger 12v, det gäller även kontakt 1 till kontakt 3. kontakt 2 till kontakt 3 ger 2-4 millivolt i det lägre läget på elektriska inställningen och 40mv i det övre läget. detta känns väl inte helt rätt? undrar om det inte är justeringen under ratten jag ska testa byta
Dom behöver ju inte ha pajat samtidigt... Men båda kan vara trasiga nu. ;-)
Provat att koppla ur dom och se om du får samma eller fler felkoder?
Jag tror ändå mer på trasiga ställmotorer än på trasig LSM.
och sen gick ena plastgrejen sönder i lampan som hakar i ställmotorn.... perfekt.....
funderar seriöst på om man bara kan kladda dit skiten med nå jävla tuggummi eller träbit eller vad fan som helst så det lyser lite mer uppåt. nån liten extra distans däremellan liksom.... kanske skruva fast en träbit i locket för halvljuslampan typ? tattigt, men kanske skulle fungera