2680
Sök

Hej fått felkoden 1651 på min s60 t5

5 Inlägg
18 oktober 2022
Trådstartare
Hej nydligen fått problem med bilen den känns riktigt slö och hostar till ibland. Sedan ibland är det nästan så han inte tänder på alla cylindrar och då får jag felkoden 1651 har en billig obd2 läsare så står 1651 manufacurer typ. Den har bsr steg 1 trim samt feritta downpipe med racekatt och raka rör därifrån. Försökt söka omkring lite om felkoden men hittar inga direkt klara svar. Tack så mycket i förhand!

Forummoderator
18 302 Inlägg
18 oktober 2022
Sportluftfilter?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

5 Inlägg
18 oktober 2022
Trådstartare
jo det sitter på från bsr

* Voff voff *
10 982 Inlägg
18 oktober 2022
Sportluftfilter dödar LMM, så är det bara. Så det kan vara en orsak...

Sedan kan du kika här också:

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=29125

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

5 Inlägg
18 oktober 2022
Trådstartare
Jag kontaktade faktist bsr om just den där topicen. Dom nekade till att det skulle kunna vara ett problem men det behöver ju inte stämma. LMM läser dock testat att koppla ut den och bilen är typ identisk som i kopplad riktigt jäkla seg. Funderar på om det kan va map sensorn eller vvt ventilen som bråkar för fått upp några posts om dom problemen också när jag har sökt på 1651. Men vet inte direkt vart jag ska börja.

597 Inlägg
18 oktober 2022
Rickey1 skrev:
Jag kontaktade faktist bsr om just den där topicen. Dom nekade till att det skulle kunna vara ett problem men det behöver ju inte stämma. LMM läser dock testat att koppla ut den och bilen är typ identisk som i kopplad riktigt jäkla seg. Funderar på om det kan va map sensorn eller vvt ventilen som bråkar för fått upp några posts om dom problemen också när jag har sökt på 1651. Men vet inte direkt vart jag ska börja.

Om bilen inte ändrar karaktär alls med urkopplad LMM så betyder väl det att den är trasig?

5 Inlägg
18 oktober 2022
Trådstartare
Pininfarina406 skrev:
Rickey1 skrev:

Om bilen inte ändrar karaktär alls med urkopplad LMM så betyder väl det att den är trasig?

Jo låter ju ganska illa när du säger så haha. Dock med min gamla bil där lmm var trasig så hade jag ingen tomgång och det är inget problem alls i nuläget så tänkte att den kanske har en separat felkod?
Senast redigerat av Rickey1 (18 oktober 2022)

Sök