Golf mk1 dör plötsligt

Lillfill
26 oktober 2022 · 8 Inlägg

Som rubriken lyder så vill min mk1a inte gå riktigt som den ska. När man är ute och kör så börjar den plötsligt hosta för att sedan dö. Startar lättare med choke utdragen igen när detta händer. Har bytt mycket då jag försökt eliminera detta problem ett tag, det som är bytt är: Förgasarfotsgummi, soppapump, alla soppaslangar/filter, tändkablar, stift, konding och ställt in brytarspetsarna så dom står som dom ska, tankade upp bilen halvtank då jag funderade på om jag hade en lyckomätare men detta hjälpte uppenbarligen inte ett skit. Måste vara något sopparelaterat då den startar lättare när choken är utdragen efter den har dött. Har plockat bort förgasaren och gjort rent alla munstycken, har däremot inte kollat accpumpen, skulle det möjligtvis kunna vara den som ställer till det?Kan det vara så att nålen hänger sig på något vänster? Förut dog den endast när den blivit varm men idag dog den redan efter 2-3 minuters körning. Startar efter ett tag igen och går helt normalt. När den är kall så hänger den inte alls med på gasen utan tvekar när man accelererar. Vad fan kan det vara?

Börjar bli galen på detta så varenda möjliga tips uppskattas.

Senast redigerat av Lillfill (26 oktober 2022)

fadret
27 oktober 2022 · 1 125 Inlägg

Detta låter löjligt,men min mor hade en Golf mk1,den betedde sej likadant,den fick man hälla k-sprit i året runt

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang