3 november 2022
Trådstartare
Hej! Så min audi a4 från 97 dog från ingenstans. Den fungerade hur bra som helst i onsdags, använde den inte på 4 dagar och sen var den bara helt död. Försökte starta minst 5 gånger, men inget hände. Inga lampor eller något alls.
Jag och min pappa kollade batteriet, som låg på 0 volt, så vi trodde att det var ett problem med generatorn. Kollade precis generatorn idag och min pappa säger att det verkar bra.
Vi fick 3,8 ohm från + batterikabeln till jord.
Nu vet vi inte riktigt vad vi ska göra. Kan ju vara fel på kablarna enligt pappan min, och då generatorn verkar vara helt ok så tänkte vi stoppa tillbaks den och se vad vi får för mätningar då. Det är inte värt att ta bilen till en mekaniker eftersom de skulle ta ut dubbelt vad jag köpte bilen för.
All hjälp skulle vara mycket uppskattad, om bilen är bortom ett gör-det-själv-projekt som kan göras utan bilhiss etc. så har jag inte råd att behålla bilen.
Tack!
(det är farsan som är mekanikern i familjen, men jag som lägger ut inlägget så om det verkar flummigt så är det för att jag inte är bäst på bilar)