Drivaxel Opel Corsa -02 (X01)

hanzoon
11 november 2022 · 5 Inlägg

Hej!

Sitter och tittar på drivaxel vänster fram till en opel corsa. När man väljer delen får man välja längd mellan 560-585.

Hur vet man vilken som är rätt..?

MrHyde
11 november 2022 · 654 Inlägg

hanzoon skrev:
Hej!

Sitter och tittar på drivaxel vänster fram till en opel corsa. När man väljer delen får man välja längd mellan 560-585.

Hur vet man vilken som är rätt..?

Kanske kan skilja om det är automat eller manuell? Kanske även skiljer sig beroende på motorstorlek?

Live long, and prosper.
hanzoon
11 november 2022 · 5 Inlägg

MrHyde skrev:

hanzoon skrev:
Hej!

Sitter och tittar på drivaxel vänster fram till en opel corsa. När man väljer delen får man välja längd mellan 560-585.

Hur vet man vilken som är rätt..?

Kanske kan skilja om det är automat eller manuell? Kanske även skiljer sig beroende på motorstorlek?

Antagligen. Men har svårt att hitta vilken som passar till min modell.. Söker man på regnr får man upp som sagt en stor mängd med olika längder. Oklart om alla passar? 😬

husseman
12 november 2022 · 1 590 Inlägg

hanzoon skrev:

MrHyde skrev:

hanzoon skrev:
Hej!

Sitter och tittar på drivaxel vänster fram till en opel corsa. När man väljer delen får man välja längd mellan 560-585.

Hur vet man vilken som är rätt..?

Kanske kan skilja om det är automat eller manuell? Kanske även skiljer sig beroende på motorstorlek?

Antagligen. Men har svårt att hitta vilken som passar till min modell.. Söker man på regnr får man upp som sagt en stor mängd med olika längder. Oklart om alla passar? 😬

Hmm. Ska ja gissa så sitter du på Autodoc eller liknande sida o vill köpa en drivaxel för 1000:- , istället för att gå till en butik o få rätt grej för dubbla priset?... Det är därför det finns butiker som kan leva, de tar fram rätt grej på ditt VIN o skulle det bli fel, så fixar de det. Man får välja, vill man gynna lokala butiken, som lägger på som fan, eller ta nåt på "nätet"...o hoppas att det passar.
Personligen måste ja ha grejer som passar hela tiden, men tar man sin tid o "lyckas runka fram ett OEM nummer på delen"- så finns massor av pengar att tjäna. Men välj nåt annat än Mekonomen. om du måste handla i butik. Lycka till/mvh/husse

spillolja
12 november 2022 · 4 025 Inlägg

har man en bil från 2002 vill man inte kanske lägga hu mycket pengar som helst på kärran
jämför med min clio 00, så blir det det billigaste som trodo, bildelaronline24, mister-auto etc. har att erbjuda, oljefilter kankse jag väljer Purflux

för den angiva Corsan hade jag i första hand köpt en beganad drivaxel/Knut

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang