Saab 9-5 stora stereon.. kodad eller ej?

sandzoo
19 oktober 2009 · 2 071 Inlägg

tja. undrar om saabs 9-5 stereom med CD/kasset är kodade.. för jag plockade bort min.. och ska sälja den nu.. är de kodade? (har ingen kod till den)

Sandzoo i da house
m0s mästarenen o_O
19 oktober 2009 · 92 Inlägg

Nej

TT-Avant
19 oktober 2009 · 6 851 Inlägg

Nj..den är inte direkt kodad. Men den måste giftas iaf. in (vet ej om den måste det ut oxå) till den andra bilen sedan.
Detta görs med TECH II har jag för mej.Så med andra ord, den är kodad för just din bil. Men ingen annan kod finns.

Senast redigerat av TT-Avant (19 oktober 2009)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
klimpan
19 oktober 2009 · 2 600 Inlägg

finns ingen kod men bra att vet om du ska sälja den är att den är gift med din bil alsså den passar bara i din bil. om du inte gifter ur den så nästa ägare kan gifta in den i sin bil igen.  så ska det va tro jag.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
sandzoo
19 oktober 2009 · 2 071 Inlägg

klimpan skrev:
finns ingen kod men bra att vet om du ska sälja den är att den är gift med din bil alsså den passar bara i din bil. om du inte gifter ur den så nästa ägare kan gifta in den i sin bil igen.  så ska det va tro jag.

o hur funkar de nu då :S

Sandzoo i da house
vargfan
19 oktober 2009 · 75 Inlägg

enklast är att den som köper den åker till en saabverkstad så fixar dom det..går säkert att göra det själv men du måste som sagt "gifta" in den i nya bilen..annars funkar den inte

Man måste även gifta ur den korrekt oxå om den ska funka i nya bilen såg jag nu.
Kan tydligen göras med tech II

Senast redigerat av vargfan (19 oktober 2009)

kwansa Hmm, vet inte?
19 oktober 2009 · 1 775 Inlägg

Jag har för mig att stereon måste giftas ut OM den ska gå och giftas in igen.

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
19 oktober 2009 · 6 170 Inlägg

Som många tror så är det så att du *måste* skilja stereon från bilen innan du säljer den.


Gör såhär:

1. Sätt tillbaka stereon i din egen bil.

2. Kör in till saab och be dom att skilja stereon från bilen.

3. Saab skiljer bilen och stereon och efter det kan du göra vad du vill med din gamla stereo.



Gör du inte detta kommer nya ägaren bli ganska sur på dig när det bara står RADIO LOCK eller något liknande i hans SID när han ska lyssna på musik tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
torsen
20 november 2022 · 7 236 Inlägg

Helt o t kan jag berätta att ljudanläggningarna i Jeep och i Land Rover är kodade.
Land Rover återställer koden gratis om man kommer in till märkesverkstaden med bilen.
Jeep däremot tar 1.000:- om man kommer in med lös apparat - annars tillkommer kostnaden för demontering och montering av apparaten.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang