Tja! Har sätt och läst flera trådar angående detta men ingen lösning de har kommit fram till har fungerat för mig.
Lite info om bilen:
B230fk
T3/T4 turbo
”extraktorgrenrör”
A-kam
Gröna R
Org 2,5” 016 LMM
531 topp
Återcirkulerande dump från kl racing
Tändning samt bränslechip anpassat för min setup
Öppet vevhus till en redbull burk som ”catchcan”
Org IC
Org btr
Säkert glömt något.
Saker jag gjort:
Bytt topplockspakning
Bytt alla packningar på insuget
Bytt grenrör packningen
Bytt LMM
Bytt lambdan
Kollat vaccum läckage runt hela motorn
Testat att koppla ur LMM, Lambdan, tomgångsmotor(som jag rengjort).
Problemet är som sagt att bilen går super fett på tomgång/låga varv (ca under 3k) men när jag väl lyckas få bilen att behålla tomgången brukar den gå lite halv taskigt som att den missar ibland eller har en mega kam i sig. Den stinker soppa, och rycker vitt, men när jag gasar på (över ca 4,5k varv) så rycker den svart), men jag tycker att bilen går bra på höga varv, men såfort varven sjunker så vill bilen dränka sig själv. Den dör också såfort jag kopplar. Motorbromsar jag och sedan börjar gasa litegrann så typ rycker den till.
Har som sagt prövat allt känns de som men jag hittar fortfarande inte osaken och jag blir galen
Säkert glömt lite info men det är vad jag kommer på nu
Någon som har tips på vad jag kan pröva?
Tack på förhand!
Mvh Daniel
