Frusen display

VagraDuracellKalke
21 november 2022 · 1 Inlägg

Displayen på instrumentpanelen har frusit. Verkstan vill ha 7000 kr för att byta ut den. Nu klurar jag på om det skulle fungera att bara dra ur pinkontakten och på så sätt försöka nolla den? Men kommer all info om mil och dylikt att raderas om jag försöker det?
Min andra ide var att köpa en ny på Ebay det finns bättre begagnade till ok priser. Men då måste jag väl programmera den? Finns det något enkelt sätt att göra detta? Har hört om Diagbox och att det skulle vara möjligt med det. Någon som vet?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 november 2022 · 17 483 Inlägg

? Lamborghini traktor eller Tesla X?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Brådhis * Voff voff *
21 november 2022 · 10 280 Inlägg

VagraDuracellKalke skrev:
Displayen på instrumentpanelen har frusit. Verkstan vill ha 7000 kr för att byta ut den. Nu klurar jag på om det skulle fungera att bara dra ur pinkontakten och på så sätt försöka nolla den? Men kommer all info om mil och dylikt att raderas om jag försöker det?
Min andra ide var att köpa en ny på Ebay det finns bättre begagnade till ok priser. Men då måste jag väl programmera den? Finns det något enkelt sätt att göra detta? Har hört om Diagbox och att det skulle vara möjligt med det. Någon som vet?

Prova! Vad har du att förlora? Den funkar ju inte nu ändå... smile

(Milen kommer högst sannolikt inte försvinna)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang