B230f vill inte starta

Somvanligt
22 november 2022 · 3 Inlägg

Hej!

Nu är det så att min 740 från 89 bara gnuggar på tändningen och hostar till en enstaka gång den har länge gått dåligt men nu vill den inte starta alls, jag har bra tändning och soppa pumpen går. det luktar dock mycket bensin när jag försöker att starta den. Nu när min felkodsläsare inte verkar vilja läsa felkoderna längre så lyser den bara men när den funkade så hade jag felkoderna 121 på kontakt 2 och på kontakt 6 hade jag felkoden 234.

Delar som jag bytt senaste året är
• lmm (biltema)
• avgassystem med lambdasond (biltema)
• tändstift (biltema)
• bränslerelä
• tändkablar

Att tilläga är att när den väl gick så hackade mycket, blöddrade och sucka ihop när jag gjorde större gaspådrag samt drog skit mycket bensin. Sotade även väldigt mycket.

Munkis
23 november 2022 · 1 635 Inlägg

Somvanligt skrev:
Hej!

Nu är det så att min 740 från 89 bara gnuggar på tändningen och hostar till en enstaka gång den har länge gått dåligt men nu vill den inte starta alls, jag har bra tändning och soppa pumpen går. det luktar dock mycket bensin när jag försöker att starta den. Nu när min felkodsläsare inte verkar vilja läsa felkoderna längre så lyser den bara men när den funkade så hade jag felkoderna 121 på kontakt 2 och på kontakt 6 hade jag felkoden 234.

Delar som jag bytt senaste året är
• lmm (biltema)
• avgassystem med lambdasond (biltema)
• tändstift (biltema)
• bränslerelä
• tändkablar

Att tilläga är att när den väl gick så hackade mycket, blöddrade och sucka ihop när jag gjorde större gaspådrag samt drog skit mycket bensin. Sotade även väldigt mycket.

Kollat om kamremmen kuggat? smile Börja där skulle jag säga.

Somvanligt
23 november 2022 · 3 Inlägg

Har kollat nu den stod rätt:(

DennisB230f
23 november 2022 · 2 Inlägg

Har liknande problem men bläddrande och så men saker jag har gott tips om är förelarlocken kan vara fukt i eller bara gammalt.

Min polare hade även liknande problem med start och beskrev det likadant du kan ju börja med att ställa in bilen om du kan för att se om du har soppa läckage eventuellt om tillgängligt sätta på soppatrycksmätare på railen men vi kom fram till att en av soppapumparna va trasiga så har du inte kollat båda kan du kolla båda

Somvanligt
23 november 2022 · 3 Inlägg

Ska kolla det inom kort tack🙏

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang