Tomgång Volvo 940 98

940raggare
5 december 2022 · 1 Inlägg

Tja, jag har en Volvo 940 98 b230ft.
Den är ganska trimmad och det är inte jag som har trimmat den så jag vet inte exakt hur allt ligger till. Har en fråga, när bilen är kall går den bra på tomgång men när man gasar på och sen låter den gå på tomgång så dör den. Är det något man kan justera? För den går även lågt på tomgång när den är kall.

Senast redigerat av 940raggare (5 december 2022)

oreggad Ruter Knekt
6 december 2022 · 168 Inlägg

Justera blir nog svårt men det är en pinal som reglerar tomgången. Testa sök innan du behöver hjälp med din ganska trimmade bil.
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203270

Senast redigerat av oreggad (6 december 2022)

Något sen på bollen
Opel Rekord d "1900 Berlina" (1976)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 december 2022 · 12 420 Inlägg

vad menas med ganska trimmad?  det kan ju betyda väldigt mycket olika saker.. allt från att någon varit där och hittat på idiotiska lösningar...
till att det sitter en bra byggd motor med det bästa och ett styrsystem från någon av dom ledande tillverkarna av eftermarknads styrsystem.. 

det första jag tänker på är att den är bonn trimmad och någon har monterat en öppen avlastningsventil till turbon som ställer sig öppen när det är bra med vacum.   ihop med orignal styrstystem som  verkligen hatar avlastningsventiler som inte återcirkulerar luften tillbaka till efter lmm

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt