Alarmet går igång automatiskt mellan 15 minuter och upp till X antal timmar.

TOMNTOM
29 december 2022 · 1 Inlägg

Hej,

jag måste ha hjälp.

Äger en VW Passat Variant 2013.

Mitt larm har gått igång per auto senaste dygnen.


Anledning - okänd.

Felkod? Finns ingen när vi felsöker med Obdii-läsare.

Bakdörrar trasiga, pga kyla. Förmodligen släppt i nån vajer eller nåt till handtagen.
  - Bakdörr bakom passageraren, går inte öppna utifrån innan, men nu heller inte inifrån nu när jag drog igång barnlås. Tänkte inte innan jag satte på det idiotiskt nog. Trodde det skulle hjälpa bilen att fatta att dörren var låst, om det nu var ett problem, tex.
  - Bakdörr bakom föraren går öppna utifrån men inte inifrån.

Provat att stänga av larmet via kupé-knappen på B-stolpen, men tydligen har larmet gått på efter 6-12h ändå. Var inte nära bilen när detta hände.

Inställningar - Komfort - Låsning - Auto-låsning - är avstängd och alltid varit.

Har nu provat att dra bort minus-polen på batteriet i förhoppning av reset. Nu behöver jag byta bromsar, det varnade den inte för innan (typiskt - men det fungerar igen iallafall, alltid nåt.)

Stängt av innerbelysningen och hoppas att detta ska hjälpa, men just nu ingen kupé-knapp avstängd för att se om minus-polen hjälpte mig.

Ingen ruta nere, provat att dra upp alla en extra gång, utifall att.

Så vitt jag vet har det inte dykt upp nån mus i bilen eller annat djur, om det hade varit något som stör larmet.


Kan säkert missat något här men hoppas det kan hjälpa mig innan jag behöver dra iväg till nån verkstad utöver att jag ska laga dörrarna senare.

Hoppas ni har nån idé eller om det kan ha hjälpt med reset av batteriet.

Tackar vänligast för svar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang