Mitsubishi outlander 2010 byta abs givare vänsterbak

Nozz2013
13 januari 2023 · 2 Inlägg

Tja ny på forumet hoppas allt hamnar rätt.
För några månader sedan hoppade abs givaren ur, den hade blivit lite misshandlad när jag kört med fyrhjulsdriften så beställde en ny som jag monterade för 3 veckor sedan men nu har den också lossnat. Vad jag förstår så ska den bara tryckas i? Men den verkar inte sitta fast bra alls, går det att få fast den på nått annat sätt eller gör jag fel?https://www1.garaget.org/gallery/images/230/229437/229437-82b6f8000770c630dbe8f53d0d15eb3e.jpg

husseman
14 januari 2023 · 1 588 Inlägg

Hmm, antar att du inte gjort rent runt infästningen, så den nya kan klicka dit.
Rengöra hålet o prova e´mitt tips.känns den lös fortfarande- så lägg på lite lim/tät o låt det torka, sen bör ditt problem vara löst. Har du köpt en Kinagivare så kan du ha ett problem där oxå. Finns en anledning att OEM kostar mer än en  på "muppsidor"
Lycka till/Husse

Nozz2013
14 januari 2023 · 2 Inlägg

Köpt på Mekonomen smile
Blåste rent med kompressorn.
Ska testa lite lim den här gången då smile
Nått speciellt som rekommenderas?

husseman skrev:
Hmm, antar att du inte gjort rent runt infästningen, så den nya kan klicka dit.
Rengöra hålet o prova e´mitt tips.känns den lös fortfarande- så lägg på lite lim/tät o låt det torka, sen bör ditt problem vara löst. Har du köpt en Kinagivare så kan du ha ett problem där oxå. Finns en anledning att OEM kostar mer än en  på "muppsidor"
Lycka till/Husse

Mew
14 januari 2023 · 2 156 Inlägg

Nozz2013 skrev:
Köpt på Mekonomen smile
Blåste rent med kompressorn.
Ska testa lite lim den här gången då smile
Nått speciellt som rekommenderas?

husseman skrev:
Hmm, antar att du inte gjort rent runt infästningen, så den nya kan klicka dit.
Rengöra hålet o prova e´mitt tips.känns den lös fortfarande- så lägg på lite lim/tät o låt det torka, sen bör ditt problem vara löst. Har du köpt en Kinagivare så kan du ha ett problem där oxå. Finns en anledning att OEM kostar mer än en  på "muppsidor"
Lycka till/Husse

Tec7 är grymt. Kostar lite mer än många alternativ, men man får verkligen vad man betalar för, det är definitivt värt det. Men ta inte för mycket - kan ju hända att man behöver byta givaren någon gång i framtiden. tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang