Vilka modeller tänkte du eller? Skulle i det fallet säga bilar med automatlåda. I synnerhet småbilar är lättsålt. Folk vill inte växla längre. Men eftersom alla andra vill ha det så är det och svårt att få tag i. Japanska och koreanska bilar krånglar inte så mycket, dyra saker som motor och låda knallar på. Äldre tyska premiumbilar är som att skjuta sig i foten och tro att det inte ska göra ont.
Sen kan du ju försöka pracka på kunderna extraljus, bättre stereo i de fall det är applicerbart, Motor och kupévärmare, dragkrok osv?
Ring till stora bilfirmor och se om de har bilar på bakgården som ska säljas till småhandlare. Det var så jag började för 18 år sedan. Men det var andra tider då. Fick kontakt med ägaren till Auto West (Numera Hedin bil) i Göteborg och han hade 14 bilar på baksidan i varierande skick. Köpte samtliga för att få bra pris (Nåja, det var alla eller ingen som gällde, han ville nog kolla så jag hade pengar) och fick därmed en flygande start på det projektet. Köpte i slutänden av 4 olika handlare. Vissa var lite snåla medan de riktigt stora var lätta att ha och göra med. De ville bara bli av med skiten.
Det var riktigt kul faktiskt, var ju 18 år yngre med så orkade hålla på. Bara en av dessa kördes till skroten. Fick med några guldägg i den korgen med.
Jo! En uppkoppling mot transportstyrelsen så du kan byta ägare/ställa på och av bilarna plus fixa försäkring måste du bara ha. Jag hade Infotorg då och vi har det på jobbet nu med. Finns säkert andra lösningar där. Men det är ju bra och se så ev. inbytesbil inte har obetalda skatter, körförbud för utgången ombes osv... Gick på en riktig mina en gång där ägaren hade plockat ur motorlampan...
https://www.dnb.com/sv-se/produkter/inf … rg-fordon/