Kia Ceed sw 2015 , byta stereo

Pluto83
5 mars 2023 · 5 Inlägg

Har troligtvis fått tag i original stereo med navigatorn mer el mindre bortskänkes.

Sitter med den mindre, utan gps och färgdisplay osv
Går det byta den rak av eller behöver man något mer dyligt?
Vet att ramen är annorlunda, så den får jag leta upp en bättre beg iså fall.

Tänkte med på kablaget osv.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
6 mars 2023 · 17 509 Inlägg

GPS-antenn. Sitter väl hajfena på taket på de med GPS?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 mars 2023 · 13 749 Inlägg

skulle nog personligen satsat på en Kina stereo direkt då får man med allt och man får android system så man kan köra spotfy offline och allt sånt trevligt....  ser ut som en bra orginal stereo mest troligen kommer ljudet dessutom bli bättre.     orginal enheterna brukar vara ihop kodade med bilen och ställa till en massa problem

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Pluto83
9 mars 2023 · 5 Inlägg

Hybrid_ skrev:
GPS-antenn. Sitter väl hajfena på taket på de med GPS?

Growe skrev:
skulle nog personligen satsat på en Kina stereo direkt då får man med allt och man får android system så man kan köra spotfy offline och allt sånt trevligt....  ser ut som en bra orginal stereo mest troligen kommer ljudet dessutom bli bättre.     orginal enheterna brukar vara ihop kodade med bilen och ställa till en massa problem

Dom kia jag kollat som har gps har vanlig antenn likaså min.
Så det är väl bara plug n play isåfall.

Men frågan är om man inte ska satsa på en helt annan sterio istället me android.
Dock dyker frågan upp, vilken ska man välja.

Dock föredrar jag att kunna ha fysiska knappar än en skärm med bara touch funktioner.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 mars 2023 · 17 509 Inlägg

Tryckte dit en modellanpassad Kinastero i vår Prius för 3 år sedan. Inbyggd GPS och kan även visa massa skojiga mätare via Torque-appen i display.

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-259ddfc86e4be8189f437262801206e9.jpg

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
9 mars 2023 · 13 749 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Tryckte dit en modellanpassad Kinastero i vår Prius för 3 år sedan. Inbyggd GPS och kan även visa massa skojiga mätare via Torque-appen i display.

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-259ddfc86e4be8189f437262801206e9.jpg

kineserna är duktiga på den här typen av apparater..  jag har ju en kina stereo i min polo.. och helt ärligt är ljudet väldigt mycket bättre än skrotet som satt orginal..  då har jag endå inte lägsta versionen av stereo orginal i min..  men från att inte ha någon form av ork i basen men inte heller någon klarhet i ljudet blev det helt okej.  visst det är inte perfekt men förvånande bra för att vara orginal högtalare

jag skulle gå den vägen utan att tveka.   dessutom lättare att montera dessa än att försöka eftermontera en orginal stereo som kommer kräva en massa programering och dyligt.     det enda jag saknar är en extern mic.   men det var mitt egna fel valde en utan extern mic..   ingen tanke att det skulle vara viktigt just när jag köpte stereon men det är det enda jag skulle se till att det finns ..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Pluto83
9 mars 2023 · 5 Inlägg

Ok men vad behöver jag för att trycka in en icke orginal ?

Vore oerhört tacksam om ni skulle kunna länka till delar.
Samt förslag på en sterio som funkar bra

Growe Fri fart för ett fritt folk!
9 mars 2023 · 13 749 Inlägg
Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang