Min stereo sparar inte mina inställningar när jag stänger av tändningen

filipdarius0
29 maj 2023 · 102 Inlägg

Hej! Jag har en peugeot 206 sport (2005) och jag har en stereo från biltema i den men den vägrar att spara inställningar på den och den startar inte när jag vrider nyckeln, jag har testat att ändra plats på gul och röd kabel och testat att koppla ur grön kabel (det finns en grön kabel i samband med min röda) jag vänder mig till forumet för hjälp.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 maj 2023 · 14 056 Inlägg

filipdarius0 skrev:
Hej! Jag har en peugeot 206 sport (2005) och jag har en stereo från biltema i den men den vägrar att spara inställningar på den och den startar inte när jag vrider nyckeln, jag har testat att ändra plats på gul och röd kabel och testat att koppla ur grön kabel (det finns en grön kabel i samband med min röda) jag vänder mig till forumet för hjälp.

Är du hundra på att du har direktström inkopplad i stereon på rätt ställe annars kan du inte spara inställningarna. Annars så kan du kolla i manualen till din stereo hur den ska kopplas.

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (29 maj 2023)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Svenska_bil
29 maj 2023 · 218 Inlägg

Om inte minnet sviker så ska man väl kunna koppla både gul och röd på konstant ström….?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang