22 juni 2023
Trådstartare
Hoppas alla mår bra,
Jag är en 15 årig pojke som nyligen köpte en Volvo V70 (å.m 2005) som är ombyggd till A-traktor. Den har sina skavanker som jag själv försökt fixa (radion, illa lukt i AC och lite små saker. Men idag kväll så började inbrottslarmet tjuta mitt från ingenstans non-stop! Jag testade allt jag kunde, röda knappen på bilnycklarna, gula, låsa, ha den på, starta och gasa motorn, allt du kan tänka dig har jag testat. Sedan så ville jag kolla batteriet (om jag har rätt så har äldre bilar väl vätske batterier? Och moderna har med gel. Jag ber om ursäkt om jag har extremt fel, kan inte så mycket om bilar men gör mitt bästa!). Batteriet kunde jag inte se någon lampa på, så jag antar att det är bara på gel-batterierna. Jag såg inga fler alternativ än att koppla av batteriet, kanske måste jag ladda batteriet? Förhoppningsvis så behöver jag inte köpa en ny!
Min fråga är om jag har gjort rätt? Jag fick ingen anvisningsmanual och kan inte hitta någonting på internet! Kan någon snälla hjälpa mig? jag är desperat, vet inte vad som har ledit till detta!