27 juni 2023
Trådstartare
Jag har en Skoda Superb tdi 2.0 2017 som krånglar med Keyless systemet. Jag får upp följande felmeddelande Keyless Defekt.
Jag har bytt startstopp knappen på verkstad vilket va ett tips jag fått, löste inte problemet. Fick då rådet att byta handtaget, sagt och gjort på Din bil. Löste problemet i ca 5 mån och sedan så började felmeddelandet komma smygandes igen, och nu har Keyless systemet lagt av helt. Måste använda nyckeln till att låsa upp och låsa bilen. Blir fundersam över att det fungerade klockrent i ca 5 mån och sedan på ruta ett igen. 🤔
Problemet att låsa och låsa upp med nyckeln skulle jag kunna leva med men INTE det förbannade plingade ljudet som problemet medför. Vid varje stopp eller för låg hastighet gör att det plingade ljudet startar om och plingar ca 15 gånger. 😵‍💫
Nu till min fråga, vad är nästa steg utan att skrota bilen för jag blir bokstavligen helt GALEN på plingandet? 😨
Kan man felsöka kabelbrott eller måste man riva hela bilen för att hitta ett kabelbrott, va till en verkstad där man sa att det inte går hitta kabelbrott bara genom felsökning. Detta börjar att bli dyrt för mig, och tyvärr så ser nog verkstäderna sin chans att tjäna pengar på en okunnig kvinna.
Och om det finns någon i Södra Dalarna som kan felsöka felet åt mig så skulle jag bli otroligt tacksam, och givetvis med ersättning.