Jag har köpt en vw pickup diesel en 01a med trasig dator eller ecu eller motrorsryrdon eller vad de nu kallas men kan inte för mitt liv hitta den och tänkte att jag kanske kunde finna svaret här innan jag börjar riva ut hela instrument brädan
Jag har en VW Caddy 2001 Pickup med 1.9Sd. Den har inget motorstyrdon i egentligen mening eftersom den har inget just att styra. Två magnetventiler. En för EGR och en för förhöjda tomgången. Den ändrar tändningen lite i startögonblicket men det är nog ett tidrelä.
Startspärren är i instrumentbrädan och under pumpen.
Ett typ av don finns nog, men ett mycket simpelt sådant.
Vad är felet egentligen? Varför misstänks styrdonet?
Jag har en VW Caddy 2001 Pickup med 1.9Sd. Den har inget motorstyrdon i egentligen mening eftersom den har inget just att styra. Två magnetventiler. En för EGR och en för förhöjda tomgången. Den ändrar tändningen lite i startögonblicket men det är nog ett tidrelä.
Startspärren är i instrumentbrädan och under pumpen.
Ett typ av don finns nog, men ett mycket simpelt sådant.
Vad är felet egentligen? Varför misstänks styrdonet?
Asså de är vad förra ägaren sa han sa att han hade läst av bilen med en felkodsläsare och fått fram felkoden 01177 och googla man på den så är det ECU n som bråkar säjer den. Men nu när jag läser de du skriver så har du nog rätt. Nu var det bra länge sen jag skruvade diesel och dom dieselarna jag skruvat med har varit traktor och har aldrig behövt göra nått med bränslesystem och du har helt rätt i det du säjer. Felet är att den inte startar. Hör ingen soppa pump när jag vrider på nyckeln. Men de kanske inte sitter elektriska på dieslar. Testade att lufta systemet vid ena spridar röret men fick slut på kräm i baterit så osäker på om jag får fram soppa