Volvo 744 88b Lh2.4 får felkod 1-4-4. Bilen försöker starta men puffar bara till ibland.

JacobN
16 november 2023 · 2 Inlägg

Hej, skulle uppskatta all hjälp som finns.
Bilen är turbokonverterad med org gula spridare för tillfälligt samt ställbar btr.
Bilen startade och när jag väl skulle köra iväg fick jag motorstopp och skulle starta den igen. Vips. Händer ingenting mer än att den puttrar till någon gång ibland. Har inte hunnit felsöka så värst mycket då jag måste bogsera bort bilen till mitt garage som ligger en bit bort.

Bränslepumpen fungerar då den hummar när jag vrider på tändningen. Det luktar även lite bensin i motorutrymmet (Kan det vara tändboxen som strular då?) Eftersom jag inte hunnit felsöka så värst mycket är detta mer en fråga ifall någon har haft det liknande och vad ni gjorde för åtgärd. Kan tilllägga att jag har nog gått genom 4 bränsleboxar under året jag ägt den, känns som någon kortslutning men frågan är var. Känns som något skit elfel någonstanns då detta hände från ingenstans.

Detta står på volvoclub
1-4-4: No load signal from fuel injection system----Bad fuel injection relay; faulty wiring from LH to EZK; bad LH module ----Engine lacks power; stalls; doesn't start or is jerky

Senast redigerat av JacobN (16 november 2023)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang