Hybrid_ skrev:
Snart sladdar torsen in och går i skarpt läge. Han verkar ju veta allt om dessa.
Vill berätta att CR-V fr o m våren/försommaren 2015 har en bättre/snabbare inkoppling av bakaxelns drivhjul.
Före nämnda datum hydraulisk påverkan av inkopplingen - efter nämnda datum elektronisk styrning = snabbare.
Ingen av de "moderna" CR-V och RAV-4 har särskilt bra markfrigång = runt 17 cm - som går att utöka runt 2 cm med andra däck.
Annars hugget som stucket mellan dessa två bilar, som jag håller som marknadens förnämsta bilar.
På moderna RAV-4 är fördelen att golvet är lägre, vilket är att föredra om man har stor hund som ska hoppa i och ur buren.
CR-V har reservhjul under bagagerumsgolvet, som därmed blir högre.
Jag har dock både CR-V med reservhjul under golvet och Labbe utan problem.
Vad som JAG tycker är en fördel med CR-V är den mekaniska parkeringsbromsspaken och de stora yttre backspeglarna samt reservhjulet(med hjulbytesutrustning).
Enligt uppgift säljs CR-V mer än RAV-4 i "U-länder" där vägarna är sämre - kanske en skröna?
MIN drömbil är för övrigt Toyota Land Cruiser - finns en begagnad på Blocket tär hårt på mitt habegär kontra min ekonomi och mitt behov(och i viss mån även hänsyn till HSB).
Min CR-V köptes ny oktober 2015 och har endast kostats på nya torkarblad i s m vindrutebyte förorsakat av stenskott.
I min ranking är CR-V och RAV-4 jämbördiga - med Mazda CX-5 och Suzuki Vitara som tänkbara alternativ.
Den bil jag trivts allra bäst i är Mazda Tribute 3.0 V6 automat, som jag ägde 5 år och tyvärr bytte mot en ny JEEP Cherokee.
Har även ägt en ny Pajero och en Geländewagen samt några Defender och Wrangler - alla 4 avråder jag från som familjebilar.