19 år på Gorg och ha ett gott nytt år allihopa!

gemini78 Jägermeister
31 december 2023 · 909 Inlägg

Kommer ihåg det som om det vore igår, dottern var bara 4 månader gammal, hade köpt min första stationära dator.
Har alltid haft problem med dygnsrytmen, ha en normal alltså, plus att vi var väldigt rädda för plötslig spädbarnsdöd så satt uppe nätter pga det.
Satt då uppe då för 19 år sedan på nyårsafton, letade roliga bilsidor mm,  reggade mig på Garaget.org.
Har fått mkt hjälp och bra råd här sedan dess, kommer ihåg att det var inte direkt många inloggade då.
Sidans skapare Chrizz var nog inloggad då, shit vad tiden gått fort, plötsligt är man en 45 årig gubbe...
Dottern mår bra och är 20 år gammal nuförtiden, shit var ju bara 25 när jag loggade in och registrerade mig här. smile
Chrizz vilket medlemsnummer har jag? tongue

Gott nytt år önskar jag er alla. smile

Senast redigerat av gemini78 (31 december 2023)

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
trubbelturbo
31 december 2023 · 1 460 Inlägg

Kul läsning!

Själv har jag bara varit medlem i 13år, även om jag varit besökare längre än så. När jag blev medlem var jag 16 år gammal och hade precis börjat gymnasiet. Minns att jag höll lite låg profil i början då man egentligen var tvungen att vara 18år. wink

Minns hur kul jag tyckte det var när jag äntligen tagit körkort och köpt en egen bil att ladda upp, för att inte tala om den morgonen jag loggade in och en av mina egna bilar låg överst på förstasidan! smile

Tyvärr är det ju inte lika mycket aktivitet nu längre som det var då, och så är det ju på många communityn nu när det mesta sköts på sociala medier. Men jag  gillar att kunna välja lite hur anonym man vill vara, det fokuseras mer på diskussionen och att ha roligt snarare än hur man uppfattas av andra och vilken bild personer vill skapa av sig själva.

Gott nytt år! smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Mack Forum- och sitemoderator
31 december 2023 · 26 155 Inlägg

Var tvungen att undersöka..äsch då..jag har bara varit reggad här i 18 år smile

Mycket händer under tidens gång.
Nog för att sociala medier har "stulit" en hel del användare så tror jag ändå en hel del fortsätter att hänga här av en anledning. Och med tiden förändras förstås även Gorg.
Förhoppningsvis fortsätter många till att följa med in även i 2024.

Gott nytt år allesammans!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Utmarks-Loke
31 december 2023 · 5 841 Inlägg

Jag har bara varit här 8 år så det är inte mycket att komma med hmm  Jag var mest på zatzy och diskuterade bilar förr, medan den sidan ännu fanns

spillolja
31 december 2023 · 4 026 Inlägg

Ojdå tiden går snabbt, till sommaren har jag varit medlem i 10 år, till våren 1 maj har jag då bott i samma 2-rums lägenhet i 22 år, Golfen har jag precis ägt i över 11 år och hunnit averka snart ca 24.000 mil med den, risken är att man bor kvar i samma lägenhet i 22 år till och nästa flytt går till sjukhemmet ,en tomt är inhandlad, bygglovsansökan ligger på kommunens bord, och om bara allt flyter på och man får byggkrediten som banken ställt sig positiv till så kanske man bor i egen kåk innan nästa nyår

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Jesper328
31 december 2023 · 2 374 Inlägg

Oavsett hur många som försvinner till sociala medier så finns det ingenting som slår forum och den sammanslagna oändliga kunskapen som finns nedskriven i alla trådar.

Vet inte hur många gånger gamla foruminlägg har räddat dagen, men senast så var det när jag för första gången i mitt liv rörde ett par Strombergare.
Hade renoverat båda två, balanserat, och rattat in blandskruvarna mot lambda 1 MEN motorn svarade inte på gas.
Kliade hål i huvudet innan jag hittade ett över 20 år gammalt foruminlägg på nån brittisk sida där en kille hade samma problem.
Hans tabbe var att kolvarna satt fel i förgasarna, det var två hål i varje kolv som skall vara vridna mot toppen, och de var inte vridna åt det hållet vilket resulterar i att man får dåligt vakuum uppe i toppen av förgasaren.
Jag gjorde samma tabbe. smile

Nåväl, reggade mig här en bit innan jag fyllde 18 och idag är jag 29.
Använder sällan sociala medier i privat regi då det bara är massa reklam eller hjärndött skit, så jag hänger här med likasinnade istället.
Kan man inte hjälpa någon med ett problem så kan man alltid lära sig något nytt.

Nåvöl, gott nytt år!

Mvh

En något förfriskad Jesper

Up the RA
Jesper328
31 december 2023 · 2 374 Inlägg

spillolja skrev:
Ojdå tiden går snabbt, till sommaren har jag varit medlem i 10 år, till våren 1 maj har jag då bott i samma 2-rums lägenhet i 22 år, Golfen har jag precis ägt i över 11 år och hunnit averka snart ca 24.000 mil med den, risken är att man bor kvar i samma lägenhet i 22 år till och nästa flytt går till sjukhemmet ,en tomt är inhandlad, bygglovsansökan ligger på kommunens bord, och om bara allt flyter på och man får byggkrediten som banken ställt sig positiv till så kanske man bor i egen kåk innan nästa nyår

smile

Hoppas det går vägen med bygget. 👍
Man kan alltid knata in på ”bygglovsenheten” med en tårta om det tar för lång tid med handläggningen. lol

Bor själv i en kåk från -29 just nu, men funderar starkt på att sälja av den till sommaren och köpa en villavagn om 35-45 kvadrat, alternativt bygga ett fritidshus på plintgrund för att sedan gå off grid.
Solceller, kanske vind/vatten beroende på läge, och sen en drös fritidsbatterier.
Kan gå, andra kan ju. smile

Up the RA
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 januari · 14 060 Inlägg

Jag har varit medlem på gorg i 14 år bara men shit va tiden går fort. Gott Nytt År alla gorgare!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
chrizz Administratör
1 januari · 11 783 Inlägg

gemini78 skrev:
Kommer ihåg det som om det vore igår, dottern var bara 4 månader gammal, hade köpt min första stationära dator.
Har alltid haft problem med dygnsrytmen, ha en normal alltså, plus att vi var väldigt rädda för plötslig spädbarnsdöd så satt uppe nätter pga det.
Satt då uppe då för 19 år sedan på nyårsafton, letade roliga bilsidor mm,  reggade mig på Garaget.org.
Har fått mkt hjälp och bra råd här sedan dess, kommer ihåg att det var inte direkt många inloggade då.
Sidans skapare Chrizz var nog inloggad då, shit vad tiden gått fort, plötsligt är man en 45 årig gubbe...
Dottern mår bra och är 20 år gammal nuförtiden, shit var ju bara 25 när jag loggade in och registrerade mig här. smile
Chrizz vilket medlemsnummer har jag? tongue

Gott nytt år önskar jag er alla. smile

4392. Väldigt tidig dvs smile

Själv är jag 42 nu. Fifan så tiden går smile

Gott nytt år till er alla!

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Brådhis * Voff voff *
1 januari · 10 280 Inlägg

Även jag reggade mig för snart 19 år sedan (i maj, användare: 7682), då 24 år gammal. Tiden går!

Skönt att iaf ett riktigt forum överlevt Facebooks intåg. big_smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
1 januari · 17 486 Inlägg

Jag är lite av en nybörjare ser jag. Reggade mig 2008. Varit moderator sedan 2010 tror jag. Tiden går. Då hette jag dieselsmurfen i många år. Kanske dags för namnbyte igen? Ska fundera på saken.

Kanske 2024 blir året då jag blir tvingad till att köra elbil i tjänsten? Jag kommer i så fall att hålla i min gamla Caddydiesel från 2018 ordentligt! Fylla på 110 nya mil i tanken tar bara några minuter på den. Svårslaget när man kör väldigt mycket bil i tjänsten. Sen att man sitter som en jävla chimpans i bilen har inte med saken att göra.

God forts. på Er.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 januari · 14 060 Inlägg

Brådhis skrev:
Även jag reggade mig för snart 19 år sedan (i maj, användare: 7682), då 24 år gammal. Tiden går!

Skönt att iaf ett riktigt forum överlevt Facebooks intåg. big_smile

var ser man vilket användarnummer man har?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang