Batteri

passatmaffia
19 januari · 97 Inlägg

Har en bil som har dåligt batteri,batteri lampan lyser 5-10 sek efter uppstart osv,i samband me att batteriet blev dålig har glödlampan börja lysa,kan de ha att göra med att batteriet e dåligt?för igår när batteriet var fulladdat lös inte batteri lampan och då blinka inte heller glödlampan

Mossan1
20 januari · 2 828 Inlägg

Hur dåligt batteriet än är lyser inte batterisymbolen med motor igång om generatorn fungerar som den ska.

Men, låg batterispänning kan ge konfigurationsfel mellan styrdon med jätteskumma fel.
Hur/om styrdon är inblandat i generatorstyrnigen beror på bilens ålder som inte framgår.

Brådhis * Voff voff *
20 januari · 10 280 Inlägg

passatmaffia skrev:
Har en bil som har dåligt batteri,batteri lampan lyser 5-10 sek efter uppstart osv,i samband me att batteriet blev dålig har glödlampan börja lysa,kan de ha att göra med att batteriet e dåligt?för igår när batteriet var fulladdat lös inte batteri lampan och då blinka inte heller glödlampan

Eftersom det som vanligt är en hemlighet vad det är för bil så blir det ju lite gissningslek, men om batterilampan lyser så laddar inte generatorn. Så börja i den änden.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
passatmaffia
20 januari · 97 Inlägg

Brådhis skrev:

passatmaffia skrev:
Har en bil som har dåligt batteri,batteri lampan lyser 5-10 sek efter uppstart osv,i samband me att batteriet blev dålig har glödlampan börja lysa,kan de ha att göra med att batteriet e dåligt?för igår när batteriet var fulladdat lös inte batteri lampan och då blinka inte heller glödlampan

Eftersom det som vanligt är en hemlighet vad det är för bil så blir det ju lite gissningslek, men om batterilampan lyser så laddar inte generatorn. Så börja i den änden.

Passat 2.0 tdi -2010

passatmaffia
20 januari · 97 Inlägg

Brådhis skrev:

passatmaffia skrev:
Har en bil som har dåligt batteri,batteri lampan lyser 5-10 sek efter uppstart osv,i samband me att batteriet blev dålig har glödlampan börja lysa,kan de ha att göra med att batteriet e dåligt?för igår när batteriet var fulladdat lös inte batteri lampan och då blinka inte heller glödlampan

Eftersom det som vanligt är en hemlighet vad det är för bil så blir det ju lite gissningslek, men om batterilampan lyser så laddar inte generatorn. Så börja i den änden.

Passat 2.0 tdi -2010

Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 januari · 13 746 Inlägg

den ska inte lysa oavsätt hur dåligt batteri man än har..   du har mest troligen ett problem med generatorn..

har kört min så tom att jag var tvungen att putta igång den och endå lös ingen batterilampa..  för den enda funktionen den har är att visa om batteriet laddas eller inte av generatorn. 

mest troligen kolen som är dåliga det är inget ovanligt.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
passatmaffia
21 januari · 97 Inlägg

Growe skrev:
den ska inte lysa oavsätt hur dåligt batteri man än har..   du har mest troligen ett problem med generatorn..

har kört min så tom att jag var tvungen att putta igång den och endå lös ingen batterilampa..  för den enda funktionen den har är att visa om batteriet laddas eller inte av generatorn. 

mest troligen kolen som är dåliga det är inget ovanligt.

Svårt å byta kol ?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 januari · 13 746 Inlägg

passatmaffia skrev:

Growe skrev:
den ska inte lysa oavsätt hur dåligt batteri man än har..   du har mest troligen ett problem med generatorn..

har kört min så tom att jag var tvungen att putta igång den och endå lös ingen batterilampa..  för den enda funktionen den har är att visa om batteriet laddas eller inte av generatorn. 

mest troligen kolen som är dåliga det är inget ovanligt.

Svårt å byta kol ?

inte att byta dom men generatorn måste bort.. och då kan man ju inte vara säker på att det verkligen är kolen derför är det bästa idag att köpa en ny generator  det är mer kostnadseffektivt.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang