MK3 Supra - 1JZ-GTE Single Turbo

Tja Garaget medlemmarna! Nu blir det renovering och ombyggnad av min Toyota Supra MK3 med 1JZ-GTE som ska reggas och bli topp-skick med bättre/original delar. Målet är att få bilen så perfekt som det bara går och lägga mycket tid och pengar på den!
  • 14 Följare
  • 9 511 Visningar
  • Uppdaterades senast 11 februari
nossxela
22 januari · 20 Inlägg

Nice ser snyggt ut! Och kul med registreringsbess, räcker det med motor och bromsbyte för att regga med TESTA eller behöver du göra mer än så? smile

Mattilie
27 januari · 27 Inlägg

nossxela skrev:
Nice ser snyggt ut! Och kul med registreringsbess, räcker det med motor och bromsbyte för att regga med TESTA eller behöver du göra mer än så? smile

Tackar så mycket! smile Behöver lite mer gjort som ev förstärka bakvagnen, byta fjädring, sätta dit katalysator, även fixa effekt papper.

Men ska nog inte vara så svårt och fixa till allt då mycket kommer från Chasern som motorn och lådan och sen C63 bromsarna. EV att bakvagnen är likadan på chasern som suprans om man kan bara byta diff. Men vi får se vad som behövs! smile

Mattilie
3 februari · 27 Inlägg

Tjo igen! ville bara tillägga att downpipen är klar och nu ska jag hitta nått bra sätt att sätta wgn, men har även beställt massa annat som är bra. Blir även ett lite konstigt knep, blir en BMW servopump till supran.

Även handla hem massa an-slangar och vanliga e85 slangar och an-kopplingar för oljan och soppa bak vid tanken!

blir lite mer uppdateringar när servon kommit hem från lev så får ni se vad tanken är där!

obs är tydligt sämst på göra snygga svetsar på v-band. Bara dem är täta och sitter bra så är det bra men utseendet är meh

https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202475/202475-3a878a212c6e3e549abaa57084e01e17.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202475/202475-3b537157a32380de897c4a2688558f36.jpg

Mattilie
9 februari · 27 Inlägg

En liten mini update för ska dit imorgon och färdigställa detta med bygga eget fäste för servopumpen där gamla ACN satt istället för betala 70€ för nån märke.

Men som sagt det blev en BMW E46 330i Styr servo pump på original fästet till 1JZn, dock får man använda lite brickor för bygga upp mellanrummet från bmw pumpen till fästet. Men man får slipa lite så den passar i hålet men då snackar vi 0.1mm slipa.

Men blev perfekt och den linar upp med remhjulet och allt annat.

Imorgon ska jag bygga fästet till original fästet och byta soppa pumpen i tanken då den är ner tagen och alla slangar runt tanken. Blir även ett MAHLE ORIGINAL KL 171 filter från mekonomen som tål Etanol. Samt med slangar såklart som klarar av Etanolen.

Samt blir det även en BMW servooljabehållare, så behöver komma på ett fäste till den så det ser lite original ut i motorutrymmet.

https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202475/202475-5cc22163c39d93020e058cfef011d775.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202475/202475-dc9982f6f73f8491da0bd93b9020bb8f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202475/202475-688f7bc797da9039060a36b7bed4c59c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202475/202475-21872dbb2ffd9b47b42715c97dbf628e.jpg

Senast redigerat av Mattilie (9 februari )

Mattilie
10 februari · 27 Inlägg

Återigen kommer det en update som går framåt! Har idag fixat klart servopumpen och fått upp fästet till den så den sitter där den sitter och inte hänger i en bult. Har även rivit ut gamla 1990 bränslefilter som inte varit bytt sen det stått sen 2005.

Men hjälpte även sambon med hennes miata då jag även ska lacka dena front o bakstöt.

Blev lite byte av slangar under bilen till e85 och e85 bränslefilter, måste nu bara byta soppapumpen och få upp den igen i bilen.

Blev små pill på massa saker och planering av annat som måste fixas. Byter ut mycket gammal skruv till rostfritt så man slipper allt blir rostat efter sina år på bilen. Lite roligare o pilla när allt kommer av som de ska än att dra av bultar o skruvar.

https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202475/202475-163f48fabd8fc923d08e6f248aeee607.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202475/202475-21cf614c28acc350a398b3bbb08e33c9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202475/202475-1764e3dac7eeef5b2eea9eaca21f2717.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202475/202475-840bcfd3b4abf2c93ed2b6dd3b19bb33.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202475/202475-1df1fd535d134595fd509bf30c40335c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202475/202475-138133885944d7fcb65a51edc8ab7131.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202475/202475-692ddb6890b251967c9e7960447d6bfa.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202475/202475-03bad4cacce52f479ba46e0ceb2549af.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202475/202475-771ba5045e42669b9d15e28093b7b07c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202475/202475-7e3d6b5f7fa9a1b7cfb83d26ea903c22.jpg

nossxela
11 februari · 20 Inlägg

Nice! Vad blev det för bränsleledningar och spridare?

Mattilie
11 februari · 27 Inlägg

nossxela skrev:
Nice! Vad blev det för bränsleledningar och spridare?

Tackar! Det blev original Hardline för bränsleledningarna underbilen, sen bara (An6) 8mm E85 slang från tanken till filtret. Kommer dock köra An6 Nylonomspunnen AN-slang i motorutrymmet som ska beställas som senare går upp till Nuke Fuelrailen och ner i Bosch 1200cc Spridare. smile


Mvh Lie

Senast redigerat av Mattilie (11 februari )

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang