Vw caddymaxi sidodörr i skåp ”studsar” går ej att stänga

Nikke123
13 februari · 3 Inlägg

Har en caddy Maxi 2019 där sidodörren i skåpet ej går att stänga, den studsar bara när man försöker dra igen den och klickar inte i. Var och handlade och när jag öppnade och ställde in grejjer så gick det sedan inte att stänga den igen, Trodde först den fryst över natten så drog igen den med ett spännband temporärt. Ställde en värmefläkt i skåpet och sprutade in rikligt med wd40 men funkar ändå inte..
någon som har någon idé?

Oreggad Ruter Knekt
16 februari · 654 Inlägg

Har den slagit sig i justeringen? Kolla på övre och undre styrrullen om något tar emot eller ifall bultarna ser ut att ha flyttat på sig. Krävs ganska liten vinkel för att kroken ska slå ifrån öglan om man bara drämmer igen dörren.
Ifall du lägger tryck mot dörrens bakre/nedre/övre kant och långsamt men bestämt skjuter igen dörren, låser den sig då?

Senast redigerat av Oreggad (16 februari )

Något sen på bollen
Opel Rekord d "1900 Berlina" (1976)
Nikke123
20 februari · 3 Inlägg

Tycker att det ser ut att sitta där det ska, testade trycka lite här å var men inget verkar hjälpa.. tycker det ser ut som att den går igen precis som den ska bara att den inte hakar igen eller vad man ska säga

Oreggad Ruter Knekt
20 februari · 654 Inlägg

Nikke123 skrev:
Tycker att det ser ut att sitta där det ska, testade trycka lite här å var men inget verkar hjälpa.. tycker det ser ut som att den går igen precis som den ska bara att den inte hakar igen eller vad man ska säga

Gå på låskistan då ... "allt funkar som det ska men det funkar inte" är ingen bra felsökning. Rekommenderar att lämna iväg den om du inte vill kika på det själv.

Något sen på bollen
Opel Rekord d "1900 Berlina" (1976)
Nikke123
21 februari · 3 Inlägg

Är inte att jag inte vill, försöker bara reda ut hur jag ska felsöka och vart, är rätt vilsen i det här.. men Jo det lutar åt det..

Oreggad Ruter Knekt
21 februari · 654 Inlägg

Återkom vad problemet var sedan i alla fall.

Något sen på bollen
Opel Rekord d "1900 Berlina" (1976)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang