Auris touring 14- underrede tillknycklad

Greenfrogcafe
9 mars · 8 Inlägg

Under bilen strax efter framdäcken sitter denna detalj, höger sida hel, vänster sida ser ut att ha fått sig en smäll. Inte märkt något kraftigt skrapande eller smäll när jag kört. Funderar på om det kan vara däckfirman eller bilprovningen som åstadkommit det hela eller en katalysatortjuv som försökt hissa upp den med domkraft? Hur som helst är det något ni tror behöver åtgärdas? Bilden på den tillknycklade är lite dålig men den är lite böjd...som sagt lite tillknycklad.https://www1.garaget.org/gallery/images/248/247240/247240-1f4964e737922080be0bd2a48c21fcce.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/248/247240/247240-d8b6866c230e054b83e99aae3df6cd52.jpg

Growe Fri fart för ett fritt folk!
9 mars · 13 746 Inlägg

någon har kört in en vanlig domkraft..


kan säga att det iallfall inte är bes.. dom hissar ALDRIG på trösklarna..  iallfall har jag aldrig sätt det under alla åren jag bes bilar..  dom hissar på framvagnen och bakvagnen aldrig i karossen..  så där blir det om man tar en biltemas billiga domkraft och bara hissar utan koll..     tror inte heller en däckfirma hissar på det sättet.. om jag ska vara ärlig..     man brukar ju hissa hela bilen och då borde andra sidan se likdan ut..

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Greenfrogcafe
9 mars · 8 Inlägg

Growe skrev:
någon har kört in en vanlig domkraft..


kan säga att det iallfall inte är bes.. dom hissar ALDRIG på trösklarna..  iallfall har jag aldrig sätt det under alla åren jag bes bilar..  dom hissar på framvagnen och bakvagnen aldrig i karossen..  så där blir det om man tar en biltemas billiga domkraft och bara hissar utan koll..     tror inte heller en däckfirma hissar på det sättet.. om jag ska vara ärlig..     man brukar ju hissa hela bilen och då borde andra sidan se likdan ut..

Tack. Håller med, skulle vara väldigt märkligt om däckfirman är besiktningen skulle lyckas med detta.

spillolja
9 mars · 4 026 Inlägg

Lossa på skruvarna
spola rent med högtrycken
låt torka
på med rostskydd tynnflytande
dra åt bultarna
på med tjockflytande rostskydd

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Greenfrogcafe
9 mars · 8 Inlägg

Här en en bättre bildhttps://www1.garaget.org/gallery/images/248/247240/247240-8f57c63a5f566c5e4884400edeac8057.jpg

spillolja
9 mars · 4 026 Inlägg

bara att böja tillbaka försiktigt med en polygrip/tång och sedan som jag beskrivit

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
9 mars · 13 746 Inlägg

instämmer med ovanstånde vrid rätt det där bara..  på med underedsbehndling så är det absolut ingen fara..      ser ut som något med en 2pelarlyft som är oförsikitg skulle lyckats med..
eller en domkraft..

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Mew
9 mars · 2 162 Inlägg

Såklart lite tråkigt att upptäcka men det är ingen som helst fara, det värsta som kan hända är att det börjar rosta för att lack/rostskydd skavts bort eller spruckit när det hände. Jag hade rostskyddat (t.ex. så som nämns ovan) och sedan bara låtit det vara, eventuellt böjt tillbaka lite grann innan rostskydd. smile

Senast redigerat av Mew (9 mars )

Greenfrogcafe
9 mars · 8 Inlägg

Tack för alla tips och svar.

Mossan1
9 mars · 2 828 Inlägg

Ingen fara med det där.
Har själv en värre bula I tröskeln bakom passagerarframhjulet som någon ägare innan mig skapat. Troligen ingen domkraft utan högre trottoar vs lite dålig dag för nån.
Bara estetiskt och syns bara om man ligger på marken intill bilen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang