Mercedes 308 / Ombyggt fordon VS Amatörbyggt VS Original - Råd och tips innan jag kontaktar SRFO

R2112
27 maj · 2 Inlägg

Hej,  kort om mig:
Svenska är inte mitt modersmål, Jag är norsk, bor i Sverige. Jag använder Google Translate. Hoppas det fungerar.
Det är därför jag inte kan alla regler så väl.
I Norge är det inte tillåtet/mycket svårt att göra så mycket ombyggnation, så det här är himlen....

Jag har en Mercedes 308 biltransporter, godkänt motorbyte från bensin till diesel T31A.
Jag vill bygga om följande.
Ytterligare ett passagerar/dubbelt passagerarsäte. Har skickat ett mail till besiktningsingenjören...
Ny bensinmotor och automatlåda. Volvo på grund av tillgänglighet?
Fortfarande T31A, eller en större motor med allt extraarbete det innebär, jag kanske inte har något val?
Nytt karosseri, feks kortare bak Volvo PV med baksäte? Kan jag öka antalet passagerare då?
Eventuellt drastiskt ombyggnation av originalhytten, coolare utseende, om jag får ett dubbelt passagerarsäte godkänt.
Hur mycket kan den ursprungliga förarhytten egentligen byggas om?
Planen är att ha ett utbytbart lastplan och en separat husbilsdel.
Fordonet ska faktiskt användas som ett «Daily Driver»

Så jag letar efter några tips innan jag kontaktar SRFO så att jag kan vara mer specifik och undvika att slösa bort deras tid.
Alla synpunkter är av intresse.

Någon som vill dela med sig av sina åsikter?


https://www1.garaget.org/gallery/images/246/245166/245166-f2ccb7097de34313ff0fed49eb4686e0.jpg
Så här ser det ut nu.



https://www1.garaget.org/gallery/images/246/245166/245166-19a5652187053cae77221e1653961db0.jpg

AI tror att jag gillar det här, efter att jag knappat in mina önskemål med dem hundra gånger eller mer. Och det gör jag verkligen. Men detta är bara ett exempel.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang