4199
Sök

AC problem

41 Inlägg
8 maj
Trådstartare
Det finns 2 klimatsoner på Peugeot 407 SW och nu kyler endast vänster sida. Höger sida blåser varmluft fast man klickar ner temperaturen till minimum. Vad är det för fel?

Fri fart för ett fritt folk!
14 657 Inlägg
8 maj
Kjeld skrev:
Det finns 2 klimatsoner på Peugeot 407 SW och nu kyler endast vänster sida. Höger sida blåser varmluft fast man klickar ner temperaturen till minimum. Vad är det för fel?

tyärr tråkiga nyhetr standard fel på 407orna det där   axeln till spjället går av och fastnar i det läget den var i när den gick av.   

kostar massor att laga..  man får riva ur instrumentbrädan och lite sånt.    finns utskrivingsbara reservdelar och man kan fuska och såga ett hål från sidan men blir aldrig lika bra som orginal.

har en sån bil själv som har exakt samma problem jag har fixat det engång men gick sönder relativt snabbt igen  men då försökte jag mig på en fullagning som jag såg på youtube..

Kör fort så hinner inget hända...

3 640 Inlägg
8 maj
Varm som i uppvärmd, eller varm som i okyld?  Allt för få missar den viktiga infon.

Är det uppvärmd luft är det säker något med spjällen, som sagt.

Bara okyld på ena sidan är skolexempelet dåligt med kylmedia.
Moderna bilar har väldigt liten mängd media, så symptomen kommer fort.

Är inte ens alltid mätbart läckage.
Senast redigerat av Mossan1 (8 maj )

Fri fart för ett fritt folk!
14 657 Inlägg
8 maj
Mossan1 skrev:
Varm som i uppvärmd, eller varm som i okyld?  Allt för få missar den viktiga infon.

Är det uppvärmd luft är det säker något med spjällen, som sagt.

Bara okyld på ena sidan är skolexempelet dåligt med kylmedia.
Moderna bilar har väldigt liten mängd media, så symptomen kommer fort.

Är inte ens alltid mätbart läckage.

Det är bara en stor cell där den delar man mellan varmluft och kall luft med ett spjäll på varje sida. Så man ställer bara värnen med luften värnen är på fullt ös hela tiden samma med kylan  sen blandar man det med dom 2spjällen. Väldigt vanligt fel tyvärr på dom    annars är det jävligt trevliga bilar att köra. Men dom har några saker som är katastrof.   Största misstaget jag gjorde var att  inte kolla framvagnen.  Den är från helvetet utan tvekan ?

Kör fort så hinner inget hända...

41 Inlägg
8 maj
Trådstartare
Det är rejält varm luft som kommer på höger sida.

41 Inlägg
9 maj
Trådstartare
Någon som har en länk till hur man kommer åt at byta det spjället?

Sök